پاورپوینت فصل دوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (شکوفایی تمدن اسلامی) نوشته محمد مصطفی اسعدی

دسته بندي : کتاب » معارف اسلامی
پاورپوینت فصل دوم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (شکوفایی تمدن اسلامی) نوشته محمد مصطفی اسعدی در قالب pptx و در حجم 149 اسلاید:

بخشی از متن:
نقش بی‌نظیر رسول خدا در بسترسازی و پایه‌ریزی هسته مرکزی تمدن اسلامی در مدینه النبی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این روند به صورت یک جریان پیوسته مسیر تمدن‌ساز خود را در پیش گرفت و بر مبنای داشته‌های درونی و دستاوردهای بیرونی، توانست در مدت زمان کوتاهی جهان را تحت تأثیر قرار دهد و به تمدنی جهانی در ابعاد مختلف اجتماعی، به‌ویژه علمی، تبدیل شود. در این اسلاید، به بررسی ویژگی‌های فرهنگ و تمدن اسلامی به عنوان نقاط افتخارآمیز که تمام ملل جهان از آن بهره‌مند شده‌اند، پرداخته می‌شود.
از نکاتی که در این بررسی مطرح می‌شود، این است که چرا فرهنگ غنی اسلامی و تمدن جهانی آن در مراکز تمدنی بزرگ دنیا ظهور نکرده است و چرا خداوند برای ظهور تمدن اسلامی از یکی از ضعیف‌ترین نقاط تمدنی جهان، یعنی جزیره عرب، انتخاب کرده است. در ادامه، نقش دیگر تمدن‌ها در آن بررسی می‌شود و تحلیل‌های مختلفی ارائه می‌شود.

ویژگی های تمدن ساز فرهنگ اسلامی
به بررسی فرهنگ اسلامی به عنوان عامل اصلی شکوفایی تمدن اسلامی پرداخته و بر جدایی آن از فرهنگ عرب جاهلی و سایر سرزمین‌های مجاور تأکید دارد. فرهنگ اسلامی، با تأکید بر دو مؤلفه اصلی قرآن و اهل بیت، به عنوان فرهنگی جامع، کامل و بی‌نقص شناخته می‌شود. این فرهنگ، با ادیان توحیدی و جریان نبوت ارتباط دارد و مهمترین ویژگی‌های تمدن‌ساز آن شناسایی می‌شود.

دسته بندی: کتاب » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 285 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 149

حجم فایل:1,238 کیلوبایت

 قیمت: 80,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252