پاورپوینت فصل یازدهم کتاب مشاوره و روان‌ درمانی با کودکان و نوجوانان (رویکردها، فنون و موقعیت ها)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل یازدهم کتاب مشاوره و روان‌ درمانی با کودکان و نوجوانان (رویکردها، فنون و موقعیت های ویژه دیگر) نظریه ها و کاربردهای عملی در مدارس و مراکز درمانی نوشته تامپسون پروت و داگلاس براون در قالب pptx و در حجم 40 اسلاید:

بخشی از متن:
رویکردها، فنون و موقعیت های ویژه ی دیگر 
فصل های پیشین این کتاب رویکردهای نظری را مورد توجه قرار داده اند که منطق ها و راهبردهای بسط یافته تری برای کار با کودکان و نوجوانان و پاره ای مسایل گسترده تر در این حوزه در اختیار دارند. ادبیات دیگری وجود دارد که به موضوعات و مسایل نسبتاً محدود می پردازد. هدف این فصل بحث درباره این موضوعات و مسایل دیگر است اگرچه برخی موضوعات را به طور قطع ذکر نخواهیم کرد فصل حاضر رویکردهای نظری دیگری را که در مورد کودکان و نوجوانان کاربرد دارند به اجمال توصیف می کند چند فن را که لزوماً با رویکرد نظری خاصی شناخته نمی شوند به اختصار شرح می دهد و درباره مسایل درمانی مرتبط با مشکلات یا موقعیت های ویژه گوناگونی که کودکان و روبرو می شوند بحث می کند.

رویکردهای نظری دیگر
گشتالت درمانی با کودکان:
رویکردی که توسط فریتز پرلز ایجاد شده است. این رویکرد فرض می کند که انسان ها از زندگی خود ناخشنودند چون اجزای آن ها مجزا از هم به حیات خود ادامه می دهند. هدف این رویکرد این است که انسان ها را از خودشان آگاه گرداند و اجزای مجزا را در یک شخص واحد و کاملا فعال یکپارچه سازد. 
اهداف درمان عبارتند از کمک به مراجعان برای کسب آگاهی درباره افکار و احساسات و رفتارشان و قبول مسئولیت در قبال آن ها و تجربه کردن و یکپارچه کردن اجزای خودشان در انواع موقعیت ها. برای رسیدن به این هدف اینجا و اکنون مورد تاکید قرار می گیرند و با تمرکز بر گذشته مخالفت می شود. این رویکرد کمک می کند که مراجعان در زکان حال زندگی کنند. از فنونی استفاده می کنند که احساسات و هیجان های گذشته را افراد در زمان حال تجربه نمایند. همه افراد مدام در حال سازگاری با خودشان و محیط هستند. این فرایند هیچ وقت کامل نیست. این رویکرد از فنونی استفاده می کند که اینجا و اکنون را حفظ کنند و به هیجان خود در زندگی دست یابند. تعدادی از این فنون که در اینجا مورد تاکید قرار می گیرند مستلزم خیال پردازی و تخیل، زبان و ایفای نقش یا به نمایش درآوردن است. 

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 244 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:165 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252