پاورپوینت فصل اول کتاب مشاوره و روان‌ درمانی با کودکان و نوجوانان (مشاوره و روان درمانی در کودکان)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل اول کتاب مشاوره و روان‌ درمانی با کودکان و نوجوانان (مشاوره و روان درمانی در کودکان و نوجوانان توصیف اجمالی) نظریه ها و کاربردهای عملی در مدارس و مراکز درمانی نوشته تامپسون پروت و داگلاس براون در قالب pptx و در حجم 60 اسلاید:

بخشی از متن:
چشم اندازهای تاریخی درباره نیازهای بهداشت روانی کودکان و نوجوانان
منشأ پیشرفتهای مهم در کار بهداشت روانی
آثار فروید
مطالعه موردی کلاسیک «هانس کوچولوهای فروید در ۱۹۰۹ عموماً نخستین تلاش گزارش شده برای تبیین و درمان روانی یک اختلال دوره کودکی محسوب می شود.
فروید اگرچه به طور مستقیم هراس هانس کوچولو را درمان نکرد، درباره مشکلات او تبیین روانکاوی ارائه نمود و پدرهانس را در درمان او راهنمایی کرد.
اعتقاد بر این است که مطالعه موردی مزبور شالوده ای برای نظریه های فروید درباره مراحل رشد روانی - جنسی فراهم کرد.
علاقه فروید به اختلالهای دوره کودکی ظاهراً در این حین رو به افول گذاشت و تا ۱۹۲۶ که دخترش آنا ، یک سلسله سخنرانی تحت عنوان «مقدمه ای بر فن روانکاوی کودکان» در مؤسسه روانکاوی وین ایراد کرد احیا نشد. این سخنرانیها علاقه قابل توجهی را برانگیخت و آنا فروید را پیشگام روان درمانی کودک نمود.
پس از آن ملانی کلاین (۱۹۳۲) با تأکید بر اهمیت نمادین بازی کودکان بازی آزاد با کودکان را به عنوان جانشینی برای فن تداعی آزاد به کار رفته در مورد بزرگسالان معرفی کرد و بدین ترتیب بازی درمانی را ابداع نمود.
این دو مکتب اگرچه در مورد بسیاری از مسایل اختلاف نظر داشتند با این حال در قلمرو روانکاوی کودک دیدگاههایی غالب باقی ماندند به گونه ای که بیشتر کارهای تحلیلی یا محصول جانبی نظریه آنا فروید هستند یا نظریه کلاین.
تقریباً در همان دوره اوایل قرن بیستم عوامل تأثیر گذار دیگری نیز بر کار با کودکان تأکید می کردند.
در فرانسه در ۱۹۰۵ آلفرد بینه، کار اولیه بر روی آزمون هوش خود را به پایان رساند؛ از این آزمون به منظور تصمیم گیری در خصوص تعیین موقعیت تحصیلی در مدارس پاریس استفاده می شد.
کار بینه مبنایی برای بررسی افراد بر اساس روان سنجی فراهم ساخت و بر بررسی کودک و روان شناسی کاربردی تأثیر زیادی نهاد .

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 436 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 60

حجم فایل:189 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252