پاورپوینت فصل اول کتاب اخلاق اسلامی مبانی و مفاهیم (انسان شناسی)

دسته بندي : کتاب » معارف اسلامی
پاورپوینت فصل اول کتاب اخلاق اسلامی مبانی و مفاهیم (انسان شناسی) جمعی از نویسندگان در قالب PPTX و در حجم 22 اسلاید:

بخشی از متن:
سرشت انسان
در فاصله میان سالهای ۱۹۱۴ تا ۱۹۴۵ دو جنگ بزرگ جهانی روی داد که میلیونها نفر را به کام مرگ کشاند. سرانجام انفجار دو بمب هسته ای - که خود حدود دویست هزار قربانی برجای نهاد - به ظاهر جهان پرآشوب را آرام کرد در آن دوران چهره خونریز بشر به خوبی آشکار گشت و بهت و حیرت بسیار برانگیخت و بدین رو پرسش از سرشت انسان طراوتی تازه یافت در آن شرایط نظریه دیو سرشتی و بدذاتی بشر به سختی میتوانست انکار شود.
شاید بتوان سرشت انسان را مهمترین مبحث انسان شناسی دانست تعاریف مختلفی از طبیعت انسان به دست داده اند: برخی وجود سرشتی واحد را برای انسان انکار کرده و پاره ای نیز این پرسش پیش روی آنهاست آیا انسان ذاتاً نیک سیرت است یا بدسیرت؟

پرسش مزبور برای اما از نگاه اسلام از یک سو نظریه فطرت - که از مهمترین ارکان معارف انسان شناختی اسلامی است - بر سرشت واحد الاهی و تبدیل ناپذیر همه انسانها تأکید داشته و از دیگر سو همان گونه که به جهان نگاهی مثبت دارد نهاد بشر را نیز تحت تأثیر ظرفیتهای شناختی و گرایش خیر میداند و در نتیجه آن را مثبت ارزیابی میکند در قرآن کریم میخوانیم.
و چون پروردگار تو به فرشتگان :گفت من در زمین جانشینی خواهم گماشت فرشتگان گفتند آیا در آن کسی را میگماری که در آن فساد انگیزد و خونها بریزد؟ و حال آنکه ما با ستایش تو تو را تنزیه میکنیم و به تقدیست می پردازیم . فرمود من چیزی میدانم که شما نمیدانید.
دسته بندی: کتاب » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 603 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:128 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252