پاورپوینت فصل اول کتاب اصول و مفاهیم اساسی برنامه ریزی درسی (مفهوم و حدود برنامه درسی)

دسته بندي : کتاب » علوم تربیتی
پاورپوینت فصل اول کتاب اصول و مفاهیم اساسی برنامه ریزی درسی (مفهوم و حدود برنامه درسی) نوشته کورش فتحی واجارگاه در قالب pptx و در حجم 40 اسلاید: 

بخشی از متن: 
یکی از مهمترین مسائل بشر در تمامی ادوار تاریخی مقوله تعلیم و تربیت و پرورش نسل جوان برای ورود به اجتماع و جامعه پذیری آنان بوده است. زیرا بشر برای دوام و بقای نسل ناگزیر از کنترل و کارگردانی محیط خویش به مدد نیروی اندیشه بوده و آنچه را که در این رهگذر تجربه کرده میبایست به نسل جوان منتقل نماید و به همین دلیل میتوان گفت در کهن ترین دورانهای تاریخی تعلیم و تربیت از بارزترین دل مشغولیهای جوامع بوده است. 
برنامه درسی بعنوان یک حوزه تخصصی عملاً در اوایل قرن بیستم و با انتشار کتاب برنامه درسی توسط فرانکلین بوبیت متولد گردید. اهمیت و ضرورت روشن سازی مفاهیم اساسی رشته برنامه درسی از آن روست که امروزه برخی از متخصصین رشته برنامه درسی یکی از مهمترین مسائل این رشته وا، مسائل تعریفی یا ترمینولوژی میدانند و برخی دگر نیز جدیت و حاد بودن مسائل مرتبط با اختلاف نظر در مفاهیم بنیادی را عامل مهمی در به سقوط کشاندن این قلمرو در قرن آینده تلقی می کنند. 

مفهوم برنامه درسی 
واژه برنامه درسی یا  Curriculum از ریشه لاتین Race course و به معنای میدان مسابقه و یا فاصله و مقدار راهی است که افراد باید طی کنند تا به هدف آموزشی مورد نظر دست یابند.zaise,1976))

عليرغم روشن بودن معنی لغوی مفهوم برنامه درسی برداشت ها از این واژه در صحنه تعلیم و تربیت متفاوت است.

دسته بندی: کتاب » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 1409 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:220 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252