پاورپوینت فصل دهم کتاب راهنمایی و مشاوره شغلی و نظریه های انتخاب شغل (رضایت شغلی)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل دهم کتاب راهنمایی و مشاوره شغلی و نظریه های انتخاب شغل (رضایت شغلی) نوشته عبدالله شفیع آبادی در قالب pptx و در حجم 20 اسلاید: 

بخشی از متن: 
تعریف رضایت شغلی
بعضی معتقدند که رضایت شغلی به مقدار زیادی با عوامل روانی ارتباط دارد. این عده رضایت شغلی را از دیدگاه روانی و خصوصیات فردی توجیه می کنند. فیشر و هانا رضایت شغلی را صفت روانی می دانند. یعنی اگر شغل، لذت مطلوب را فراهم آورد در این حالت فرد از شغلش راضی است. در مقابل چنانچه شغل، لذت مطلوب را به فرد ندهد فرد شروع به مذمت شغل می کند و درصدد تغییر آن بر می آید. 
به نظر هاپاک رضایت شغلی صفت چند بعدی است. یعنی در واقع ترکیبی از عوامل سبب می شود که فرد از شغلش رضایت داشته باشد و لذت ببرد. 
گینز و همکاران به دو نوع رضایت شغلی اشاره می کنند. 1- رضایت درونی که از دو منبع حاصل می گردد: اول احساس لذتی که فقط از اشتغال به کار و فعالیت عاید فرد می شود. دوم لذتی که بر اثر مشاهده پیشرفت و یا انجام برخی مسؤولیت های اجتماعی و بروز توانایی ها و رغبت ها به انسان دست می دهد.  2- رضایت بیرونی که با شرایط اشتغال و محیط کار ارتباط دارد و هر لحظه در حال تغییر است. 
به نظر بارون رضایت شغلی واکنش های شناختی درونی و ارزیابی فرد از شغلش است. 
گاربینگ و اندرسون معتقدند که احساسات مثبت و باورها و نگرش های خوشایند فرد نسبت به شغلش رضایت شغلی نامیده می شود یعنی عکس العمل های شناختی ادراکی و ارزشی مثبت نسبت به شغل را رضایت شغلی می گویند.
 رابینز رضایت شغلی را نگرش کلی فرد نسبت به شغلش میداند و معتقد است فرد راضی نگرش مثبتی نسبت به شغلش دارد.
لوکه رضایت شغلی را ساختاری مرکب از چهار اصل پاداش، عوامل انسانی، شرایط شغل و ویژگی های شغل می داند.
پورتر و استیرز معتقدند افراد با توقعات شغلی متفاوت در سازمان و اداره حضور دارند که از نظر کمیت و کیفیت متفاوتند.

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 961 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:618 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252