پاورپوینت فصل دهم کتاب مبانی روان شناسی فیزیولوژیک کارلسون (هیجان و استرس)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل دهم کتاب مبانی روان شناسی فیزیولوژیک (هیجان و استرس) نوشته نیل آر کارلسون و ترجمه مهرداد پژهان در قالب pptx و در حجم 41 اسلاید:

بخشی از متن:
واژه هیجان می تواند معانی مختلفی داشته باشد. بیشتر اوقات آن را به معنی احساس هایی مثبت یا منفی تلقی می کنیم که در شرایط خاصی ایجاد می شوند.مثلاً رفتار بد دیگران ما را خشمگین می کند،مشاهده رنج و عذاب دیگری ناراحتمان می کند و همنشینی با کسی که دوستش داریم خشنودمان می سازد.
هیجان ها متشکل از الگوهای پاسخ های فیزیولوژیکی و رفتارهای مخصوص به نوع هستند.

هیجان ها به مثابه الگوهای پاسخ
یک پاسخ هیجانی متشکل از سه مؤلفه است:رفتاری،خودکار ،و هورمونی. مؤلفه رفتاری متضمن آن دسته از حرکات عضلانی است که با موقعیتی که آنها را بر می انگیزد، تناسب دارند. پاسخ های خودکار موجب تسهیل رفتارها می شوند و انرژی بدن را برای حرکات سخت، بسرعت بسیج می کنند.
علاوه بر این،قشر غده فوق کلیوی با ترشح هورمون های استروئید، باعث می شود که عضلات راحت تر به گلوکز دست یابند.

کنترل عصبی الگوهای پاسخ هیجانی
رفتارهای آشکار،پاسخ های خودمختار و ترشحات هورمونی تحت کنترل سیستم های : جداگانه ای هستند. در مجموع این پاسخ ها به وسیله بادامه کنترل می شوند.
بادامه در واکنش های فیزیولوژیکی و رفتاری به اشیاء و موقعیت هایی که معنای زیستی خاصی دارند، مانند آن هایی که موجب درد یا دیگر پیامدهای ناخوشایند می شوند یا خبر از وجود غذا، آب، نمک،جفت یا فرزندانی که نیاز به مراقبت دارند می دهند،نقش ویژه ای ایفا می کند.
پاسخ های هیجانی نیز همچون دیگر انواع پاسخ ها،در اثر تجربه و یادگیری دستخوش تغییر می شوند. در اینجا،به بررسی پاسخ هایی می پردازیم که با عنوان پاسخ های هیجانی شرطی شناخته می شوند.

*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 1711 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 41

حجم فایل:170 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252