پاورپوینت فصل چهارم کتاب مقدمات برنامه ریزی درسی (تعیین هدف در برنامه درسی) نوشته حسن ملکی

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل چهارم کتاب مقدمات برنامه ریزی درسی (تعیین هدف در برنامه درسی) نوشته حسن ملکی در قالب pptx و در حجم 42 اسلاید: 

بخشی از متن: 
مفهوم هدف و معیارهای تعیین آن 
پس از نیاز سنجی، هدف های برنامه درسی تعیین می شوند: همه فعالیت ها و طراحی های فرایند برنامه ریزی درسی در پرتو هدف ها انجام می گیرند.
بر این اساس، می توان گفت «هدف» حد یادگیری است؛ وقتی برای دوره ابتدایی تحصیلی هدف تعیین میکنیم حد یادگیری دانش آموزان این دوره را مشخص میسازیم و همین طور وقتی که هدف های یک درس خاص را تعیین می کنیم در واقع حد یادگیری در آن درس را معلوم می کنیم.
عامل دیگر زندگی اجتماعی است. از آنجا که دانش آموزان برای حضور مؤثر در جامعه تربیت می شوند، قاعدتاً هدف ها باید طوری تعیین شوند که تحقق آنها فرد را برای ایفای نقش مؤثر در جامعه آماده سازد.

رشته علمی نیز در هدف برنامه درسی تأثیر دارد. در هر یک از برنامه های درسی با یک یا چند رشته علمی ارتباط داریم.
منظور از تربیت علمی یادگیری معیارها و هنجارهای علمی و به کارگیری آنها در امور زندگی است.
نظام اعتقادی و ارزشی نیز عامل دیگری است که به هدف های برنامه درسی جهت می دهد. تربیت را نمی توان از اعتقادات پذیرفته شده جامعه جدا فرض کرد؛ این اعتقادات را باید در منابع دینی و فلسفی جستجو کرد.

سطوح هدفها
الف)هدف های آرمانی که فیلسوفان و نظریه پردازان جامعه آنها را ارائه می دهند. مانند تأسيس جامعه اسلامی یا تربیت ملت عادل و یا تحقق فرصت های مساوی برای همه.
ب)مقاصد آموزشی که در مقایسه با هدفهای آرمانی کلیت کمتری دارند ومیان مدت اند، مانند تأسیس مدارس فنی و حرفه ای؛
ج)هدف های جزئی که وظایف مختص فرایند یاددهی ـ یادگیری را بیان می کنند و سطوحی دارند مثلاً مدرسه ،معین درس خاص یا افراد روستا.

*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 1863 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 42

حجم فایل:126 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252