پاورپوینت استراتژی و بررسی انواع استراتژی

دسته بندي : پاورپوینت » مدیریت
پاورپوینت استراتژی و بررسی انواع استراتژی در قالب pptx و در حجم 46 اسلاید:

بخشی از متن:
مقدمه
داشتن استراتژی در هر کاری می‌تواند تاثیر بسزایی در موفقیت آن کار داشته باشد. با اینکه واژه «استراتژی» از راهبردهای نظامی گرفته شده است اما در عصر حاضر از آن بیشتر برای تحقق اهداف کسب‌وکارها استفاده می‌شود.

در این مطلب می‌خواهیم علاوه بر انواع استراتژی ‌های کسب‌وکار به معرفی و بررسی راهبرد در سایر زمینه‌ها نیز بپردازیم. راهبردهای هر یک از زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی با دیگری تفاوت دارد اما استراتژی‌های مربوط به کسب‌وکار مانند بازاریابی، سازمانی، رشد و راهبردهای رقابتی به هم نزدیک هستند.

استراتژی چیست و انواع استراتژی کدام‌ ها هستند؟
استراتژی یا راهبرد (معادل فارسی استراتژی) به معنی داشتن یک نقشه راه یا بیزینس پلن است. البته یک نقشه‌ی راهِ پویا که بسته به شرایط مختلف تغییر می‌کند. استراتژی به نهادهای کاری، حکومتی، اقتصادی و فرهنگی کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی‌های خود را در جهت نیل به اهداف میان‌مدت و بلندمدت خود تعیین کنند.
«جک ولش» مدیر برجسته شرکت جنرال‌الکتریک در کتابی تحت عنوان «آیین پیروزی» استراتژی را اینگونه تعریف می‌کند: «استراتژی یعنی اینکه من تصمیم‌های شفاف و دقیق در مورد نحوه رقابت با دیگران بگیرم.» همچنین یکی از اساتید بزرگ اقتصادی جهان به نام مایکل پورتر اینگونه از استراتژی تعریف می‌کند: «استراتژی یعنی اینکه کاری که دیگران انجام می‌دهند را با منابع کمتر انجام دهیم و کارهایی انجام دهیم که هیچ‌کس غیر از ما انجام نمی‌دهد.»

همان‌طور که می‌بینید، تعاریف متفاوتی از استراتژی وجود دارد و تعاریف فوق را نیز می‌توان به انواع زمینه‌های ملی، بین‌المللی و تجارتی تعمیم داد؛ اما در کل می‌توان استراتژی را یک برنامه‌ریزی دقیق در نظر گرفت که به کمک آن راحت‌تر می‌توان به اهداف مختلف دست یافت. در هر زمینه‌ای راهبردهای مختلفی تعریف شده است که می‌توان در شرایط خاص از آن‌ها استفاده کرد.

فهرست مطالب:
مقدمه
استراتژی چیست و انواع استراتژی کدام‌ ها هستند؟
انواع استراتژی
استراتژی‌ها در زمینه‌های اقتصادی
نظامی
سیاسی
فرهنگی
رشد
سازمانی
بازاریابی 
رقابت
بیشترین کاربرد استراتژی‌
تحلیل انواع استراتژی با مثال در زمینه مدیریت 
اهمیت استفاده از استراتژی­ های کلان
دسته بندی: پاورپوینت » مدیریت

تعداد مشاهده: 3946 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 46

حجم فایل:3,137 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252