پاورپوینت استراتژی بازاریابی محتوایی درکمپانی رد بول بارویکرد جذب وفادارترین مخاطبان کره زمین

دسته بندي : کارآفرینی » صنایع غذایی
دیتریش ماتشیتز، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ردبول (Red Bull) است که با ثروت خالص ۱۶ میلیارد دلاری خود ثروتمندترین فرد اتریشی به شمار می آید.

وی و شریک تایلندی خود چالیو یوویدیا در ابتدا شرکتشان را در سال ۱۹۸۷ و در حوزه ی تولید نوشابه های گازدار تاسیس نموده و به سرعت راه های جالبی را برای سرعت بخشیدن به اعتبار برند خود برگزیدند؛ از جمله خرید یک تیم در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک و مشارکت با یک چترباز اتریشی به نام فلیکس باومگارتنر برای انجام پرشی در ارتفاع ۱۲۰٫۰۰۰ پایی در سال ۲۰۱۲ میلادی. بر اساس آمار مجله ی فوربز در سال ۲۰۱۶ بیش از ۶ میلیارد قوطی از نوشابه های ردبول در جهان به فروش رفته است.

این مرد ثروتمند و کارآفرین ۷۲ ساله به ندرت در انظار عمومی به ابراز عقیده پرداخته و خود را از تیررس رسانه ها دور نگه می دارد. با این وجود وی ماه گذشته در مصاحبه ای با روزنامه ی اتریشی «Kleine Zeitung» نظرات خود در مورد دونالد ترامپ را بیان کرده و از دولت اتریش برای اجازه دادن به مهاجران جهت وارد شدن به این کشور انتقاد کرده است. او از رییس جمهور ایالات متحده دفاع کرده و گفته است:” به نظر من او به اندازه ای که نشان می دهد نادان نیست”.

همچنین وی اعلام کرده است که قصد دارد یک سایت خبری به زبان آلمانی را به نام «Nä her an die Wahrheit» (به معنای نزدیک تر به واقعیت) راه اندازی کند. در ادامه ی این مطلب قصد داریم به بررسی تاریخچه ی شرکت ردبول و تلاش های ماتشیتز برای تبدیل کردن برند ردبول به یک برند جهانی و معتبر بپردازیم. با ما همراه باشید.
ماتشیتز در دانشگاه تجارت شهر وین در رشته ی بازاریابی تحصیل کرده است. وی به مدت ۱۰ سال در این دانشگاه درس خواند و در نهایت در سن ۲۸ سالگی فارغ التحصیل شد. بعد از دانشگاه وی به عنوان مدیر بازاریابی بین المللی شرکت «Blendax» که در حوزه ی محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت داشت مشغول به کار شد.
در طول یکی از سفرهای کاری خود به تایلند، ماتشیتز با یک نوشیدنی شیرین نیروزا آشنا شد که بنا بر ادعای خود او ناراحتی ناشی از خستگی سفر وی را از بین برد.
ماتشیتز در تایلند با یک بازرگان تایلندی به نام چالیو یوویدیا که صاحب یک شرکت تولید کننده ی نوشیدنی انرژی زا بود آشنا شد. او یوویدیا را تشویق کرد که محصول خود را در بازارهای اروپایی عرضه کند و بدین ترتیب ماتشیتز شغل خود در شرکت بلنداکس را رها کرد. هر کدام از این دو مبلغ ۵۰۰٫۰۰۰ دلار را برای تاسیس شرکت بین المللی جدید خود کنار گذاشتند.
هر کدام از این دو ۴۹ درصد سهام شرکت تازه تاسیس را در اختیار داشتند و ۲ درصد باقیمانده نیز متعلق به وورایوث، پسر یوویدیا تعلق داشت. همچنین توافق شد که ریاست این شرکت بر عهده ی ماتشیتز باشد. در سال ۱۹۸۷ این نوشیدنی جدید در اتریش عرضه شد. یوویدیا در سال ۲۰۱۲ و در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
ماتشیتز با در پیش گرفتن روش های بازاریابی موسوم به «بازاریابی چریکی»( guerrilla marketing) نوشیدنی های ردبول را تا سال ۱۹۹۷ در کشورهای دیگری مانند مجارستان، بریتانیا، آلمان و در نهایت ایالات متحده عرضه کرد.
این شرکت مسابقاتی رقابتی را بین شرکت کنندگان برگزار می کند که به عنوان روشی تبلیغی برای آن عمل می کنند. از جمله ی این مسابقات و رویدادها می توان به مسابقه ی موسوم به «Flugtag Day» اشاره کرد که در آن شرکت کنندگان سوار بر ماشین های پرنده ی خود با هم رقابت می کنند.
در نهایت در سال ۲۰۰۴ شرکت ردبول برای اعتبار بخشیدن بیشتر به برند خود تیمی در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک خریداری کرد.
همچنین این شرکت صاحب چهار تیم فوتبال است که از آن ها می توان به نیویورک ردبولز اشاره کرد.
ماتشیتز در حومه ی شهر سالزبورگ صاحب یک مجتمع بزرگ نگهداری هواپیما و هلی کوپتر و ماشین های مسابقه ای است که در داخل آن ۳ رستوران بزرگ نیز وجود دارد.
همچنین ماتشیتز یک اردوگاه لوکس را در جزیره ی لاوکالا در فیجی خریداری کرده که شامل ۲۵ ویلا بوده و هر کدام دارای استخر خصوصی خود است. هزینه ی اقامت در این ویلاها و استفاده از فضا شبی نزدیک به ۱۰٫۰۰۰ دلار هزینه خواهد داشت.
در سال ۱۹۹۸، ماتشیتز یک برنامه ی سالانه به نام آکادمی موسیقی ردبول را آغاز کرد که در آن خوانندگانی از همه ی سبک های موسیقی حضور یافته و به برگزاری کارگاه های آموزشی، سخنرانی و اجراهای زنده می پردازند.
در سال ۲۰۰۷، شرکت ردبول یک شرکت جانبی با نام «Media House» را تاسیس کرد که مجله ی ویژه ی «بولتن سرخ» (Red Bulletin) را در حوزه ی هنرهای رزمی و نمایشی و ورزش منتشر می کند.
بر اساس گزارشات منتشر شده در حال حاضر یک تیم متشکل از اعضای هیئت مدیره ی شرکت ردبول و مایکل فلیشهکر ، روزنامه نگار اتریشی و جودیت دنکمیر که قبلاً معاون ماتشیتز بوده است بر روی پروژه ی بنگاه خبری «Näher an die Wahrheit» کار می کنند.
در حالی که گمان می رود این ارگان خبری که توسط بنیاد غیرانتفاعی ماتشیتز موسوم به «Quo Vadis Veritas» حمایت مالی می شود به دلیل اظهارات سیاسی ماتشیتز ممکن است تمایلات ایدئولوژیک داشته باشد اما بنگاه خبری این غول تجاری چنین گمانه زنی هایی را رد کرده است. با این وجود هنوز اطلاعات زیادی در مورد این رسانه ی خبری در دست نیست.
مروری بر استراتژی های بازاریابی و تحلیل SWOT شرکت «ردبول»

ردبول به معنای «گاو نر قرمز» نام تجاری یک نوشابهٔ انرژی‌زا است که اکنون به یکی از برندهای شناخته شده در جامعه ی فعالیت های ورزشی تبدیل شده است.

این شرکت به‌جای تبلیغ نوشیدنی خود، سبکی از زندگی را نمایش می‌دهد که بسیاری از جوانان و در واقع خریداران اصلی نوشابه‌های انرژی‌زا از آن لذت می‌برند. جامعه‌ی هدف ردبول، افراد بین بازه‌ی سنی ۱۸ تا ۳۴ سال هستند؛ از این‌رو هیجان و ورزش‌های پرتنش، مسیری است که ردبول برای همراه کردن مخاطبان به سراغ آن‌ها رفته است

در ادامه آمیخته بازاریابی شرکت ردبول را بررسی می کنیم:
استراتژی های محصول:
محصول این شرکت اولین نوشیدنی انرژی زا در نوع خودش است و همچنان تلاش می کند، جایگاه خود را حفظ کند. ردبول به طور خاص با هدف افزایش فعالیت ذهنی و جسمی، افزایش عملکرد در زمان استرس و بهبود سرعت واکنش افراد تولید شد و به جایی رسید که شعار خود را با عنوان «ردبول به شما بال می دهد» انتخاب کرد.

استراتژی های توزیع:
ردبول محصول خود را از طریق کانال های توزیع مختلف، پخش می کند. اولین کانال مستقیم است که در آن ردبول با راه اندازی غرفه هایی برای فروش محصولش، خود برقرارکننده تعامل با مصرف کننده است کانال توزیع دیگر، کانال عمده است که در آن ردبول محصول خود را به یک عمده فروش مانند فروشگاه ها می دهد تا آن را به دست مصرف کننده برسانند.

استراتژی های ترفیع:
۱٫ فعالیت های مربوط به رویدادهای ورزشی و فرهنگی
۲٫ ابداع ورزش جدید.
۳٫ تبلیغات متفاوت

استراتژی های قیمت:
ردبول درباره استراتژی های قیمت گذاری خود بسیار جدی است چراکه خود را به عنوان شرکتی با کیفیت که تولید کننده محصولی بسیار با کیفیت است، معرفی می کند. محصول این شرکت در میان رقبایش گران ترین است. زیرا برندی معتبر و شناخته شده است و وفاداری مصرف کننده هایش را دارد.

مروری بر استراتژی های بازاریابی و تحلیل swot شرکت ردبول تحلیل SWOT شرکت ردبول

نقاط قوت
• رهبری بازار قوی: در میان بازار نوشیدنی های انرژی زا رد بول رهبر این صنعت در سراسر جهان است. تصویر جهانی این برند بسیار قوی است و در بسیاری از کشورها انتخاب اول مردم است.

• استراتژی بازاریابی قوی: بسیاری از طرح های تبلیغاتی، کمپین های موفق و حمایت های مالی مثل فرمول یک به گسترش نام تجاری ردبول و افزایش آگاهی از برند مصرف کنندگان کمک کرده است. همچنین حمایت های مالی ورزشی، هویتی قوی برای برند ایجاد کرده است و وفاداری مصرف کننده را برای این برند به وجود آورده است.


• برند قوی و به روز
• گستردگی جغرافیایی: در سال ۲۰۱۵ در ۱۶۹ کشور فعالیت می کند.
• سهم بازار قوی: یک بازار قوی نوشیدنی را مدیریت کرده است.
• توسعه بازار پخش: همه جا حضور دارد: مثل فودکورتها، بیمارستانها و …
• وفاداری بازار هدف
• تبلیغات قوی
• بازیافت صد در صد قوطی های بازمانده• Wall to Wall production: تولید و پر شدن همزمان قوطی ها که باعث افزایش سرعت تولید می شود.
• کمک به حفظ محیط زیست: با تغییر در سیستم پخش در بازار به این صورت که با استفاده از قطار و کشتی برای انتقال به جای کامیون، به کاهش CO2 در هوا کمک می کنند.
• کمک به کاهش مصرف انرژی: با طراحی هوشمند قوطی ها. قوطی های طراحی شده برای سرد شدن ۴۵ % کمتر از قوطی های معمولی انرژی مصرف می کنند.

نقاط ضعف

• قیمت بالاتر از حد متوسط
• عدم نوآوری محصول: محصولات بسیاری از رقبا در بازار ردبول را پشت سر گذاشته اند. این شرکت متکی به یک محصول کوچک پایه ای است. شرکت فقط روی برند محصول کارکرده است. همچنین عدم نواوری باعث شده هر کسی بتواند آن را کپی کند.
• ناتوانی در مقابله با نوشابه های گازدار بدون الکل
• کاهش سهم بازار در ۵ ساله گذشته (مارچ ۲۰۱۵)
• امکانات محدود تولید یک محصول
• هزینه های حمل و نقل و تولید خیلی بالا
• قند بالای محصول
• کافئین بالای محصول: که منجر به سمی بودن محصول شده است و ممکن است تعدادی از مشتریان که نگران سلامتی هستند را از دست بدهد
• هزینه های بالای بازاریابی گسترده

فرصت ها
• توسعه ی خط تولید محصول: توسعه ی خط تولید محصول می تواند به حفظ سهم بازار کمک کند.
• تنوع سبد محصولات اصلی
• بازار چین و آسیای دور
• بیشتر شناخته شدن توسط مشتریان به واسطه ی حمایت های ورزشی
• سرمایه گذاری های جدید مانند همکاری با Facebook
• وجود روش های تبلیغات بیشتر
• ابتکار عمل در فروش با اهداف افزایش فروش
• وجود فضا برای افزایش مرزهای جغرافیایی
• امکانات تولید جدید در برزیل که منجر به ایجاد قیمت رقابتی با محصولات وارداتی

تهدیدها
• نگرانی عمومی جامعه نسبت به موضوع سلامتی (دولت و مردم) عدم پذیرش در بازارهای جدید و عدم توانایی رقابت با محصولات ارگانیک
• ممکن است رقبایی نظیر پپسی و کوکاکولا برای دوباره گرفتن سهم بازار اقدام به تولید نوشابه های انرژی زا کنند.
• تصویر منفی برند در بعضی قسمت های جهان
• اشباع شدن بازار
• حوادث طبیعی

موفقیت ردبول در بازاریابی گوشه‌ای

ردبول توانست با هدف قرار دادن گوشه خاصی از بازار طرفدار پیدا کند، فروش غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد و رشد بی‌وقفه‌ای را تجربه کند. در حال حاضر ردبول را می‌توانید تقریبا در هر رویداد ورزشی ببینید.

 شرکت‌های کوچک و متوسط برای رقابت و مقابله با رقبای بزرگتر در بازار و صنعت، باید بر روی مشتری‌های پایه تمرکز کنند. این مشتریان می‌توانند گستره‌ای از دانشجویان تا جمعیتی خاص باشند. شناسایی و بازاریابی برای مشتریان پایه فروش سریع و درآمد بیشتر را به وجود خواهد آورد و امکان گسترش و توسعه کار را می‌دهد.

شرکت Red Bull مثال بسیار خوبی است. Dietrich Mateschitz هم‌مؤسس ردبول فروش نوشیدنی‌های انرژی‌زا را بدون در نظر گرفتن بازار خاصی شروع کرد، در آن زمان حتی رقیبی هم در صنعت نوشیدنی‌های انرژی‌زا وجود نداشت، ولی با این وجود فروش بسیار کمی داشت. مصرف کنندگان نمی‌دانستند که این یک نوشیدنی ورزشی است یا یک نوشیدنی بدون الکل که به طور معمول می‌توان آن را مصرف کرد.

به همین دلیل ماتزشیتز دوباره پشت میز کارش برگشت و بعد از بخش‌بندی بازار، دانشجویان و دانش‌آموزان را به عنوان بازار هدف خود انتخاب کرد و بی‌وقفه شروع به بازاریابی این قشر کرد. وی اسپانسر رویداد‌های مختلف شد، کمپین‌های تبلیغاتی اجرا کرد و چالش‌های اجتماعی با تعامل بسیار زیادی را راه اندازی کرد.

ردبول توانست با هدف قرار دادن گوشه خاصی از بازار طرفدار پیدا کند، فروش غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد و رشد بی‌وقفه‌ای را تجربه کند. در حال حاضر ردبول را می‌توانید تقریبا در هر رویداد ورزشی ببینید. و این در حالی است که ۴۰٪ سهم بازار نوشیدنی‌های انرژی‌زا در کانادا و ۴۳٪ سهم این بازار در ایالات متحده آمریکا را تا سال ۲۰۱۵ داشته است.

نکته کلیدی: اگر در حال راه‌اندازی کسب و کاری هستید در قصد ورود به بازاری را دارید که رقبای بزرگی در آن مشغول به فعالیت هستند، برای کسب موفقیت باید گوشه‌ای از بازار را برای خودتان انتخاب کنید. خوب بگردید و بخشی از بازار که بکر و دست نخورده است را انتخاب کنید، و به مشتریان در همان قسمت بفروشید، سپس از همان‌جا کارتان را توسعه دهید.
استراتژی بازاریابی ویدئویی برند ردبول

بررسی روند تغییر استراتژی بازاریابی ویدئویی برند ردبول

با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در سال‌های آینده، داشتن یک استراتژی قوی برای بازاریابی ویدئویی رمز موفقیت در دنیای امروز است. بنابراین در کنار برندینگ، داشتن یک استراتژی بازاریابی مناسب نیز اهمیت زیادی خواهد داشت.

هر چند بسیاری از برندهای معروف دنیا از محتوای ویدئویی برای پیشبرد استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند. اما در این میان برند ردبول با ایجاد تحولی بزرگ در روند بازاریابی ویدئویی موفق شده است توجه همه را به خود جلب کند. در ادامه به بررسی روند تغییر استراتژی بازاریابی ویدئویی برند ردبول می‌پردازیم.
ردبول : قهرمان بازاریابی ویدئویی جهان

در سال‌های گذشته محتواهای ویدئویی برند ردبول بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده است. به عنوان مثال سقوط آزاد Felix Baumgartner از ارتفاع ۱۲۸ کیلومتری که مربوط به پروژه ردبول استراتوس بود، نمونه‌ای از این ویدئوها است.

پخش زنده این ویدئو در ۱۴ام اکتبر سال ۲۰۱۴ بیش از ۹٫۵ میلیون بازدید را به خود اختصاص داد و همزمان در یوتیوب نیز رکورد بیشترین بازدید ویدئو را ازان خود کرد. با توجه به مثال فوق می‌توان یکی از دلایل موفقیت بازاریابی ویدئویی برند ردبول را جذابیت و هیجان انگیز بودن محتوای آن دانست.

 

اگر نگاه دقیقی به نرخ بازدید محتواهای ویدئویی که برند ردبول برای پیشبرد استراتژی بازاریابی خود تهیه می‌کند داشته باشید. متوجه خواهید شد که در ۹ ماه از سال گذشته این برند رتبه اول میزان بازدید از ویدئوهای یوتیوب را به خود اختصاص داده است.

البته لازم به ذکر است که در سه ماه اولیه سال نیز با واگذاری رتبه اول به برند لگو، جایگاه دوم را کسب نموده است. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت هر چند محتوای ویدئویی برند ردبول ماهانه هزاران کامنت و میلیون‌ها بازدید به خود اختصاص می‌دهد.

اما اگر بازخورد این ویدئوها به صورت بازه‌های زمانی چندین ماهه مورد بررسی قرار گیرد این میزان چندین برابر می‌شود. همین امر نیز باعث شده است که طی یک سال گذشته ویدئوهای این برند با بیش از ۲٫۵ میلیارد بازدید رتبه اول بازاریابی ویدئویی را ازآن ردبول کنند.

هر چند در نگاه اول ممکن است تنظیم استراتژی مناسب برای بازاریابی ویدئویی نسبتا ساده به نظر برسد. اما بررسی محتوای ویدئویی برند ردبول این موضوع را کاملا روشن می‌کند که ارائه ایده‌های جذاب برای تهیه‌ی محتوای مناسب و توجه به هیجانات و علاقه‌ی مخاطبان یکی از رموز موفقیت این برند محبوب است. زیرا از با استفاده از ترکیب معنا دار انرژی و هیجان موفق شده است کنترل ذهن مردم را به دست بگیرد. امروزه بسیاری از مردم برای انتشار ویدئوهای جدید از سوی این برند انتظار می‌کشند تا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارند. این موضوع نشان‌دهنده این امر است که برند ردبول موفق شده است که جایگاه ویژه‌ای را در ذهن مشتریانش به خود اختصاص دهد.
رمز موفقیت استراتژی بازاریابی ویدئویی برند ردبول

همانگونه که می‌دانید درک نیاز و شناخت مشتری و پس از آن انتخاب لحن و شیوه‌ی مناسب برای انتقال پیام و معرفی محصول یکی از مهمترین اصولی است که در بازاریابی و فروش باید مورد توجه قرار گیرد. با توجه به این‌که برند ردبول، نوشابه انرژی زا ارائه می‌کند بنابراین بیشتر مخاطبان و مشتریان این برند، قشر جوان و ورزشکاران خواهند بود.

از این رو انتخاب ورزش‌های هیجان‌انگیز و مسابقاتی که بیشتر مورد توجه قشر جوان و ورزشکار قرار می‌گیرد ایده‌ی فوق‌العاده‌ای برای تولید محتوای ویدیویی برای این برند است. همین ایده‌ی ناب و خلاقانه انتخاب شده توسط ردبول به یک مزیت رقابتی برای آن تبدیل شده است. از این رو بسیاری از بازاریابان ویدئویی معتقدند که اگر برندی قصد رقابت با ردبول را دارد باید با ایده‌ی بسیار متفاوت‌تری وارد میدان رقابت شود. زیرا در غیر این صورت شکست خواهد خورد.

امروزه دیگر برند ردبول تنها یک برند تولیدکننده نوشابه‌های انرژی زا نیست بلکه یک شرکت فعال در زمینه‌ی تولید رسانه‌های قوی نیز محسوب می‌شود. بنابراین می‌توان گفت روشی که ردبول در پیش گرفته است تنها یک استراتژی بازاریابی ویدئویی موفق نیست. بلکه یک روش کاملا متفاوت برای کسب درآمد و افزایش فروش و تبلیغات است. بنابراین می‌توان گفت این شرکت در صورت تمایل می‌تواند با در نظر گرفتن یک چشم‌انداز بلند مدت خدمات تولید محتوای ویدئویی برای تبلیغات را در اختیار سایر برندها نیز قرار دهند.
ویدئو تبلیغاتی جالب از برند ردبول

امروز در پنتازوم با شما هستیم تا ویدئو تبلیغاتی جذاب برند ردبول ، یکی از محبوب ترین نوشیدنی های مورد استفاده در دنیا را به شما نشان دهیم. در ابتدا برای شما یک سری توضیحات کلی از این برند پر طرفدار بازگو خواهیم کرد.

ردبول که در زبان لاتین به معنی گاو نر قرمز می باشد، یک برند نوشابهٔ انرژی‌زا است. نوشیدنی های این شرکت هم‌اکنون در سراسر دنیا دارای محبوبیت فراوان است به طوری که متخصصین آمار می گویند که در سال ۲۰۰۷ تعداد بیش از ۳ میلیارد قوطی رد بول در جهان به فروش رفته‌است. شعار جالب این برند موفق نیز « ردبول به شما بال میده! » است.

وقتی ردبول برای اولین بار وارد بازار شد نوشابه های انرژی زا وجود خارجی نداشتند و از آن طرف این شرکت برای شناساندن محصول خود به مردم نمیتوانست از تبلیغات سنتی استفاده کند چرا که بسیار هزینه بر بود؛ بنابراین برند ردبول به روش خود بازاریابی کرد و محصولات خود را به مخاطبین خود شناساند.

این برند برای تبلیغات مخاطبین خود را که افراد بین ۱۸ تا ۳۵ سال بودند را مورد هدف قرار داد و در مکان هایی که میشد آن هارا پیدا کرد نظیر رستوران ها، کافی شاپ ها، کتابخانه ها و ….. خودش را نیز قرار داد. این برند با سکونت در این مکان ها و آوردن نمونه های رایگان محصول خود را درست در دست مصرف کننده قرار میداد و بدین ترتیب با هزینه ای بسیار به صرفه تر توانست محصولات خودرا تبلیغ کند.

سه تاکتیک ردبول برای جذب مخاطب هدف

انتشار محتوای بسیار جذاب: تولید محتوایی که توسط کارشناسان ردبول انجام می شود در سطح مشابه سایر رسانه های عمده ای است که مخاطبان از آن استفاده می کنند.
تبلیغات عجیب و غریب: ردبول با ساخت تبلیغ هایی جالب و جذاب تمامی مخاطبان خود را جذب می کند تا آن تبلیغ را ببینند و متوجه شوند که قرار است چه اتفاقی بیفتد.
اسپانسر شدن یا خلق موقعیت: ردبول توانایی بازاریابی خود را با در نظر گرفتن محصول خود و ارتباط آن با چیزهایی که تماشاگران آنها را دوست دارند، با حمایت یا ایجاد رویدادی برای آنها ثابت می کند.

روش دنبال کردن استرتژی بازاریابی محتوا به کمک برند ردبول

آن موضوعاتی را پوشش می دهد که مخاطبانشان را علاقه مند می کنند. ورزش های افراطی، کنسرت ها و جشنواره های موسیقی تنها تعداد کمی از موضوعات موجود در وب سایت ردبول هستند. تصویر هرجایی که ممکن است کسی از ردبول خواسته شده تا استفاده کند و محتوای آن را پوشش دهد.
توانایی آنها در فروش برند خود است، اما بر روی فروش محصولات خود پافشاری نمی کنند. محتوای آنها صرفا بر روی لذت بردن خواننده ساخته می شود، نه فروش ردبول. به نوبه خود، مخاطبان خود استفاده از محصولات را شروع می کنند.

 

برند ردبول

این نوشیدنی در بعضی از کشور های جهان ممنوع می باشد چرا که سازمان سلامت این کشور ها معتقند که نوشیدنی ردبول برای سلامتی بسیار مضر است؛ محققان با مطالعه و پژوهش بر روی ۳۰ نوجوان که ردبول را مصرف کرده بودند متوجه شدند پس از مصرف این نوشیدنی خون بدن حالتی چسبناک به خودش می گیرد و حالت آن مانند زمانی است که به انسان میخوتاهد حمله قلبی دست دهد. البته تعداد این کشور ها کم است و با توجه به آمار بالا می توان گفت که مقامات سازمان بهداشت اکثر کشور های دنیا معتقدند این نوشیدنی بی ضرر می باشد.

در این ویدئو تبلیغاتی برند ردبول می بینیم که با نزدیک شدن کریسمس گوزن ها منتظر سانتای پیر هستند تا کادوی بچه هارا پخش کنند اما با شگفتی می بینند که خود سانتا بال درآورده و از پس این کار به تنهایی بر می آید و در واقع دیگر نیازی به آن ها ندارد.
پرواز ردبول با بازاریابی چریکی

منبع:https://donya-e-eqtesad.com
مریم رضایی به اوج رسیدن یک شرکت در بازاریابی و تبلیغات، به اهداف و انتظارات آن شرکت در استراتژی‌های جذب فروش، رشد آگاهی یا کمک به فرآیند برندسازی و توسعه برند، بستگی دارد. همچنین باید دید مردم چه نگاهی به آن شرکت و کمپین‌های تبلیغاتی آن دارند.
پرواز ردبول با بازاریابی چریکی

 یکی از بهترین نمونه‌های بازاریابی و ترویج رسانه‌های دیجیتال در یک دهه گذشته شرکت ردبول است. شرکت نوشابه انرژی‌زای ردبول در سال ۱۹۸۷ به دست یک کارآفرین اتریشی به نام دیتریش ماتشیتز تاسیس شد. ماتشیتز با الهام از یک نوشیدنی انرژی‌زا در تایلند، تصمیم گرفت برند جدیدی تولید کند که طعم آن مطابق سلیقه غربی باشد. ردبول در حال‌حاضر بیشترین سهم نوشابه انرژی‌زا در بازار دنیا را به خود اختصاص داده و سالانه بیش از پنج میلیارد قوطی نوشابه می‌فروشد. در سال ۲۰۱۵ ردبول حدود ۵/ ۱۲ میلیون دلار فروش داشت که بیش از ۲۰ درصد بودجه خود را صرف تبلیغات کرد. ردبول در حالی یک نمونه موفق در بازاریابی محسوب می‌شود که کمتر از سه دهه سابقه دارد و می‌شود گفت با مرحله به مرحله پیش بردن آگاهی برند خود، «یک شبه ره صد ساله رفته» است. در این مدت کوتاه، این شرکت از یک استارت‌آپ به یک شرکت بزرگ بین‌المللی تبدیل شد.

اولین کاری که این شرکت انجام داد، ایجاد آگاهی برند با شعار منحصربه‌فرد «ردبول به شما بال می‌دهد» بود. این شعار به گوش خیلی از ما خورده است. ردبول با استفاده از بازاریابی چریکی، نمونه رایگان محصولاتش را به جمع‌های دانشجویی، کافی‌شاپ‌ها، کتابخانه‌ها و هرجا مخاطب هدف (جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله) حضور داشتند می‌برد. سپس از طریق اسپانسر شدن برای تیم‌های بزرگ در رویدادهای ورزشی بزرگ، این آگاهی افزایش پیدا کرد. ردبول رویکردی کاملا متفاوت نسبت به مشتریان خود دارد. بیشتر برندها مشتری را در مرکز فعالیت‌های خود قرار نمی‌دهند و او را ابزاری برای رسیدن به هدف می‌دانند. اما برای ردبول فروش نوشابه انرژی‌زا با کافئین زیاد هدف ثانویه است. اگر به صفحه اصلی سایت ردبول مراجعه کنید، چیزی از محصول نمی‌بینید. در عوض، با انبوهی از اطلاعات در مورد وقایع هیجان‌انگیزی که ردبول اسپانسر آنها شده و مشتری از آنها لذت می‌برد، مواجه می‌شوید.

بیش از ۱۰ سال پیش، ردبول مراکز رسانه‌ای برای خودش تاسیس کرد تا استراتژی‌های بازاریابی و پخش محتوای دیجیتال آن را اجرایی کنند. این اقدام موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود و امروز ردبول یکی از اسامی برجسته در صنعت بازاریابی دنیا است. به‌جز آن، ردبول نیاز به حضور در رسانه‌های اجتماعی را هم درک کرده و طرفداران زیادی در فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام دارد.

به‌طور کلی، هر کاری ردبول انجام می‌دهد، بر مبنای برند و بازاریابی محتوا است. کل استراتژی بازاریابی ردبول را می‌توان در یک جمله جمع کرد: اگر چیزی با ارزش واقعی به مخاطب خود ارائه کنید، مشتری راهی را که به محصول شما منتهی می‌شود، پیدا می‌کند.
داستان ایجاد ردبول

دیتریچ ماتچیتز در ۲۰ ماه مه سال ۱۹۴۴ در سانکت مارین ایم مورزتال در استیریا در اتریش متولد شد. اجداد او اهل کرواسی بودند. والدین دیتریچ هر دو معلم مدرسه ابتدایی بودند و زمانی که دیتریچ هنوز خیلی جوان بود از هم جدا شدند. دیتریچ ماتچیتز مدتی طولانی در دانشگاهی که امروزه با نام دانشگاه مدیریت و اقتصاد وین شهرت دارد مشغول به تحصیل در رشته بازاریابی بود. اولین شرکتی که ماتچیتز برای آن مشغول به کار شد شرکت مشهور یونیلیور بود. ماتچیتز در این شرکت به عنوان بازاریاب مواد شوینده مشغول به کار شد. وی سپس به شرکت بلنداکس، یک شرکت آلمانی محصولات آرایشی (که توسط شرکت PG خریده شده)، پیوست و در حوزه بازاریابی خمیردندان های بلنداکس مشغول به کار شد.
دیتریچ ماتچیتز در یکی از سفرهایش به تایلند که برای شرکت بلنداکس رفته بود با یک نوشیدنی خاص به نام کراتینگ دائنگ که بعدها به ردبول تبدیل شد، آشنا شد. وی به همراه شرکایش چالتو و چالرم یوودیدهیا (که در تایلند با آنها آشنا شده بود) شرکتی را برای تولید این نوشیدنی تأسیس کرد. آنها توافق کردند که ۴۹درصد سهام شرکت برای ماتچیتز، ۴۹ درصد دیگر سهام برای چالتو و دو درصد دیگر آن جهت اطمینان برای چالرم، پسر چالتو یوویدهیا باشد. دیتریچ ماتچیتز در سال ۱۹۸۷ این نوشیدنی را کربنه کرد و نام ردبول (به معنای گاو نر قرمز) را برای آن انتخاب کرد. ایده نام و لگوی ردبول نیز از نام تایلندی آن، کراتینگ دائنگ، الهام گرفته شده است.

دیمتیتری ماتچینز خط تولید ردبول را در اتریش راه اندازی کرد و به شکل مهاجمانه بازاریابی برای این نوشیدنی انرژی زا را در اروپا شروع کرد. ماتچیتز از روش های بازاریابی مختلف و گسترده ای چون تبلیغات در فرودگاه ها، کنسرت ها، مسابقات کایاک در آب های خروشان و مسابقات موتورسیکلت، مسابقات اسنوبرد، مسابقات موج سواری، مسابقات هنگ گلایدینگ و دیگر ورزش های پرهیجان، استفاده می کرد. ماتچیتز نوشیدنی ردبول را به نوشیدنی انرژی زای پیشتازی در جهان و در میان نوشیدنی های انرژی زای دیگر تبدیل کرد.

دیتریچ ماتچیتز همواره به عنوان یک متخصص بازاریابی شهرت داشته است. شرکت او نیز به خاطر شیوه های تبلیغاتش و اینکه اسپانسر ورزش های مختلف پرهیجان می شود، شهرت دارد. برای مثال، ماتچیتز در سال ۲۰۰۴ تیم فرمول یک جگوار را از مالک قبلی آن، فورد، خرید و نام آن را به ردبول ریسینگ تغییر داد. وی هم چنین در سال ۲۰۰۵ به همراه دوست صمیمی اش، گرهارد برگر که یک راننده اسبق فرمول یک بود، تیم ایتالیایی میناردی را از مالک اتریشی آن، پل استادارت، خرید. این تیم نیز به اسکودریا توو روسو (تورو روسو در زبان ایتالیایی به معنای گاو نر قرمز است) تغییر نام پیدا کرد. ردبول در سال ۲۰۱۰ توانست توسط سباستین وتل جام قهرمانی راننده ها و جام قهرمانی سازندگان را از آن خود کند. شرکت ردبول هم چنین تیمی در ناسکار با نام تیم ردبول دارد که اتومبیل های آن تویوتا کمری هستند.
طبق مجله فوریس در سال ۲۰۰۴ بیش از ۹/۱ میلیارد مصرف کننده ردبول مصرف می کردند که درآمدی دو میلیارد دلاری برای شرکت به ارمغان آورده بود. ردبول بر حسب سهم بازار در حال حاضر مشهورترین نوشیدنی انرژی زا در جهان به شمار می رود. شعار این شرکت همواره این بوده است: «ردبول به شما بال میده». فروش شرکت ردبول در حال حاضر در حدود ۷/۴ میلیارد دلار در سال است. این شرکت در حال گسترش دامنه فعالیت خود در هند، افریقا، روسیه و ژاپن بوده و در حال حاضر نیز در فرانسه، دانمارک و نروژ محصولات خود را به فروش می رساند.
ماتچیتز دارای یک مجوز خلبانی است و دو هواپیمای فالکلن ۹۰۰ و پایپر سوپر کاب نیز دارد. او هم چنین مالک مشهورترین مجله اجتماعی اتریش به نام سیتنبلیک است. دیتریچ ماتچیتز هرگز ازدواج نکرده و در حال حاضر ساکن سالزبورگ اتریش است. وی هم چنین مالک جزیره لائکالا در خارج فیجی است که به گفته مجله فوربس آن را به قیمت ۷ میلیون پوند خریده است.

Red Bull
ردبول نوشابه انرژی زاییست که در تست کردن برای بار اول طعم خوبی نمیدهد. بعضی های میگویند که خیلی شیرین است، بعضی های دیگر فقط سری تکان میدهند و میگویند “نه“.

تمام اجزاء آن بر روی قوطی نقره ای رنگش حک شده است با این حال ردبول دارای سهم بازار ۷۰ تا ۹۰ درصدی در بیش از ۱۰۰ کشور جهان است. در طول ۱۵ سال گذشته توسط بیش از ۱۰۰ برند کپی شده است اما این شرکت ها(مانند کوکاکولا) نتوانسته اند سهم بازار را از ردبول بگیرند.

موسس ردبول، دیتریچ ماتچیتز(⁣Dietrich Mateschitz) میگوید: “اگر ما بازار را ایجاد نکرده بودیم، اصلاً وجود خارجی نداشت.”

بازاریابی ردبول بر اساس استراتژی مبتکرانه ای است که مصرف کنندگان را برای رویدادهای ویژه و هیجان انگیزی که پوشش خبری زیادی دارند جمع میکند. ردبول حدود ۵۰۰ قهرمان ورزش های هیجان انگیز در سطح جهانی را حمایت میکند که غالباً در رویدادهای تماشایی و رکورد شکن در سطح جهان رقابت میکنند.
او میگوید: “ما محصول را برای مصرف کنندگان نمی آوریم، ما مصرف کنندگان را برای محصول می آوریم.”

امروز ردبول یک برند قدرتمند جهانی است و افراد کمی هستند که حتی بدانند این برند اتریشی است.
برندهای بزرگ در عرصه بازاریابی از چه الگوهایی پیروی می کنند؟ / بازاریابی به وسعت جهان

به لطف اینترنت و شبکه های اجتماعی دسترسی به مخاطب جهانی دیگر نیازمند صرف هزینه های گزاف نیست. این امر به معنای خروج انحصاری مخاطبان جهانی از دست برندهای بزرگ و اولویت برنامه هدفمند است. در واقع امروزه عرصه بازاریابی روی تمامی برندها با ایده های خلاقانه باز است. اکنون آنچه تفاوت ها را رقم خواهد زد، ایده برتر است. در ادامه به بررسی سازوکار بازاریابی برخی برندهای معتبر خواهیم پرداخت.

آشنایی با نحوه بازاریابی جهانی نیازمند کسب آگاهی در زمینه های مختلف است. در این مقاله قصد داریم به بررسی عملکرد بعضی از برندهایی که مفهوم بازاریابی جهانی را به خوبی درک و پیاده سازی کرده اند، بپردازیم. به این ترتیب تا حد زیادی نسبت به آنچه در بازاریابی مدرن ارزش آفرین است، اطلاع کسب کرده و در مرحله عمل هوشمندانه تر اقدام خواهیم کرد.

ردبول، ماجراجویی اتریشی

برند اتریشی ردبول در زمینه بازاریابی جهانی چنان حرفه ای عمل کرده که بسیاری از آمریکایی ها این شرکت را برند ملی کشورشان می دانند. سوال اینجاست که ردبول چگونه این کار را انجام داده است؟

یکی از راهکارهای این تولید کننده نوشابه های انرژی زا پوشش و میزبانی رخدادهای مهم ورزشی است. از مسابقات جایزه بزرگ ایندیاناپولیس گرفته تا رقابت هواپیماها در انگلستان و مسابقات ماشین های دست ساز اردن، ردبول در همه رخدادهای ورزشی مهم حاضر است. همچنین بسیاری از مسابقات مهم نیز به ابتکار این برند برگزار شده اند.

نانسی کوئن، استاد بازاریابی دانشگاه هاروارد، اظهانظر جالبی در مورد این برند دارد: «ردبول مانند هیچ برند آمریکایی نیست. آنچه در ازای مبلغ ناچیزی دریافت می کنیم، یک قوطی حاوی نوشیدنی انرژی زا نیست، بلکه خلاقیت است که به رگ های ما تزریق می شود. این برند با اقتصاد جهانی گره خورده و اهدافش را در سراسر دنیا جست وجو می کند. اگر با دقت به برنامه های این شرکت نگاه کنید، تفاوت آن با پپسی و کوکاکولا را حس خواهیم کرد. چنین تفاوتی در آمارها نیز به وضوح مشاهده می شود.» اگرچه این سخنان را کوئن در سال ۲۰۰۱ بر زبان آورده، با این حال همچنان سیاست های بازاریابی ردبول خاص باقی مانده است.

لگو و راه اندازی شبکه مجازی کودکان

خاطرات کودکی اغلب افراد با محصولات شرکت لگو پیوندی ناگسستنی دارد. این برند دانمارکی در تازه ترین نوآوری خود از یک شبکه اجتماعی مخصوص کودکان رونمایی کرده است. از آنجا که در اغلب شبکه های اجتماعی افراد زیر ۱۳ سال حق عضویت ندارند، لگو به منظور پیشبرد طرح های بازاریابی خود این بار مستقیم به سراغ کودکان خواهد رفت.

این شبکه مجازی تفاوت چندانی با نمونه های مشهور مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام ندارد. کودکان قادر به برقراری ارتباط با سایر طرفداران لگو و ارسال پست هستند. با این حال نکته متمایز کننده این شبکه جدید قابلیت های تفریحی متنوع برای کودکان است. چالش های ساختمان سازی، طراحی مجسمه و شبیه سازی وقایع مهم از جمله امکاناتی است که در دسترس کودکان است.

نکته جالب در این میان صفحه کلید مخصوص لگو برای کودکان است. در واقع از آنجا که طیف وسیعی از مخاطبان این شرکت هنوز با زبان روزمره آشنایی ندارند، استفاده از استیکرهای مختلف جایگزین نیاز آنها خواهد بود.

راه اندازی یک شبکه مجازی افراد بسیاری را از نقاط مختلف جهان دور هم جمع خواهد کرد. چنین موقعیتی به لگو فرصت می دهد تا در عین کاهش هزینه های تبلیغاتی اش به طور مستقیم با کودکان در ارتباط باشد.

نایک، شخصی سازی وسایل ورزشی

برند نایک را همه ما با محصولات ورزشی باکیفیت و خدمات پس از فروش مناسب می شناسیم. با این حال در زمینه بازاریابی این شرکت حرف های دیگری نیز برای گفتن دارد. عمده ترین فعالیت بازاریابی نایک در حمایت از تیم های باشگاهی و بازیکنان مطرح نهفته است. برای نمونه می توان به همکاری طولانی این برند با باشگاه منچستر یونایتد و همین طور لبران جیمز اشاره کرد.

اگرچه حمایت مالی در اغلب موارد فعالیتی پرخطر عنوان شده، با این حال نایک با انتخاب رخدادهایی از قبیل لیگ قهرمانان اروپا در زمینه فوتبال و باشگاه های NBA سرمایه گذاری مطمئنی را انجام داده است.

همچنین قابلیت NikeID، طراحی آنلاین کفش نیز تحول قابل توجهی را در کسب وکار پوشاک ورزشی ایجاد کرده است. این استراتژی شرکت به کاربران امکان شخصی سازی کفش ها را داده و به این طریق شاهد مدل های سفارشی متعددی در سراسر دنیا خواهیم بود. استفاده این شرکت از فضای مجازی نیز قابل توجه است. در واقع صفحات مجازی این شرکت و هشتگ ها محل نمایش خلاقیت خریداران نایک است.

مک دونالد و بازاریابی فرهنگی

همه ما هنگام شنیدن نام مک دونالد به غذاهای لذیذ فکر می کنیم. بدون شک این برند صنعت غذای جهان را در اختیار خود گرفته است. با این حال آنچه به هنگام صحبت در مورد مک دونالد کمتر به آن توجه می شود، بازاریابی ویژه این شرکت تحت عنوان Glocal است.

Glocal شیوه بازاریابی ترکیبی این برند است که براساس آن بازاریابی محلی و جهانی با هم ترکیب شده اند. به منظور فهم بهتر این شیوه ابتدا باید به اهمیت تلاش برای خلق بازارهای جدید توجه کنیم. آنچه تغییر سبک زندگی و سلیقه مردم نامیده می شود، در سیاست بازاریابی مک دونالد کاربرد ویژه ای دارد.

براساس این استراتژی مک دونالد غذاهای بومی مناطق مختلف را به صورت تصادفی به یک کشور یا منطقه فرهنگی دیگر منتقل می کند. به عنوان مثال افزودن اسپاگتی به منوی فیلیپین، ساندویچ های فرانسوی به منوی مک عربیا و همچنین خوراک چینی به فهرست غذایی هلند تجربیات موفقی هستند که این غول دنیای خوراکی به مرحله اجرا درآورده است.

چنین شیوه ای به مک دونالد کمک کرد تا در آمارهای سال ۲۰۱۴ به عنوان نهمین برند بزرگ جهان شناخته شود؛رتبه ای که در تاریخ فعالیت این مجموعه بی سابقه است.

کوکاکولا، ترویج شادی به سبک کلاسیک

کوکاکولا یکی از بهترین نمونه های کسب موفقیت از طریق بازاریابی متمرکز بر خرده بازارهاست. در واقع این تولیدکننده نوشیدنی تمرکز خود را روی حضور در مراسم و رخدادهای مهم محلی قرار داده است. برای مثال کوکاکولا در مصر ۶۵۰ مرکز تصفیه آب برای روستاهای محروم این کشور را تهیه کرده و در عین حال در ماه رمضان نیز برای کودکان خاورمیانه وعده غذایی مخصوص ارسال می کند. در هند آنچه حمایت مالی از طرح توسعه مدارس در مناطق محروم نام دارد توسط این برند حمایت مالی شده است.

آنچه در طرح های بازاریابی کوکاکولا واضح است، تلاش برای جلب عواطف و احساسات افراد به صورت واقعی است. به عبارت بهتر، پیامی که استراتژی این برند به مخاطب منتقل می کند در یک کلمه خلاصه می شود؛ شادی. این کلمه هیچ نیازی به ترجمه ندارد، همه آن را حس خواهند کرد.

رزدی: اینجا خانه شماست

رزدی یک سیستم آنلاین رزرو اتاق برای تورهای مسافرتی است. این سیستم اگرچه در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شده، با این حال به سرعت مشتریان خود را در سراسر دنیا پیدا کرده و اکنون یکی از محبوب ترین شبکه های رزرو هتل است. شاید این شرکت در زمینه بازاریابی فعالیت چندانی نداشته باشد، با این حال مشتریان رزدی عامل اصلی توسعه این استارتاپ هستند. این به معنای تاکید روی شیوه سنتی «محصول خوب، مشتری بیشتر» است.

همچنین توجه به نحوه طراحی سایت و اپلیکیشن این برند نیز گوشه های دیگری از ظرافت عملکرد رزدی را نمایان خواهد ساخت. از آنجا که این برند در اتریش تاسیس شده است، بازار هدفش تورهای اتریشی هستند. با این حال رزدی نسبت به سایر کشورها نیز بی توجه نبوده و آنها را نیز در برنامه خود جای داده است. طرح پشتیبانی از اغلب زبان های زنده دنیا پیام جالبی را به مخاطب القا خواهد کرد: «اینجا خانه شماست.»

چند برنامه و سایت را سراغ دارید که در تلاش برای پشتیبانی از اغلب زبان ها باشد؟ رزدی این فعالیت را در راستای طرح جهانی سازی برندش و با تاکید روی همذات پنداری با مشتریان انجام داده است. اجرای چنین طرحی در کسب وکارهای آنلاین ایده مناسبی به نظر می رسد.

صندوق جهانی طبیعت و هنر زندگی

صندوق جهانی طبیعت یا بنیاد جهانی طبیعت، فرقی ندارد به کدام نام این موسسه را می شناسید، بازاریابی این انجمن براساس تبدیل زندگی در جهان به یک هنر است. این هنر تکه گم شده زندگی مدرن است. طرح هایی از قبیل خاموشی داوطلبانه چراغ ها برای یک ساعت در شبانه روز در راستای تاکید بر تاثیر حیرت انگیز این امر بر گرمایش جهانی، ایده «یک روز بدون موبایل برای زندگی سالم تر» در نروژ در راستای بیان خطرات استفاده بیش از حد تلفن های همراه و همچنین کمپین «محیط زیست سالم، احترام متقابل به طبیعت» از جمله فعالیت هایی است که این سازمان را از موسسه های مشابه متمایز ساخته است.

مانند کوکاکولا، صندوق جهانی طبیعت نیز تلاش عمده ای در راستای تاثیرگذاری روی احساسات افراد کرده است. ایده راه اندازی ایستگاه صفحات خورشیدی در کشورهایی مانند نروژ و کانادا که در برخی فواصل معین روزهای طولانی را تجربه می کنند، یکی از طرح های جاه طلبانه این صندوق محسوب می شود.

این فعالیت به منظور انتقال برق تولیده شده در قالب مخزن های قابل حمل به مناطق محروم دنیاست. استقبال بی نظیری که از این کمپین به عمل آمده به خوبی نشان دهنده موفقیت بنیاد جهانی طبیعت در هدف گیری احساسات و عواطف مخاطبان است. بدون شک تقلید از عملکرد این بنیاد و برند کوکاکولا می تواند تاثیر خارق العاده ای روی فروش و ارتباط شما با مشتریان تان داشته باشد.

فهرست

روش خلاقانه بازاریابی در رد بول

استراتژی بازاریابی ویدئویی برند ردبول

ردبول : قهرمان بازاریابی ویدئویی جهان

نرخ بازدید محتواهای ویدئویی

تنظیم استراتژی مناسب برای بازاریابی ویدئویی

رمز موفقیت استراتژی بازاریابی ویدئویی برند ردبول

رد بول محصولی که با بازار سازی صحیح به پرواز درآمد

داستان برند

تسلط ویژه بر بازارهای نوشیدنی انرژی زا

گام‌های موفقیت رد بول ۱ محتوا سازی موفق

کمپانی رسانه ای ردپول

اسپانسرینگ

انتخاب شعار مناسب

انتخاب درست جامعه هدف و گسترش آن

پی‌بردن به اهمیت بازارسازی برای محصول

استراتژی مناسب و جایگاه‌سازی صحیح محصول

عقیده به متفاوت بودن رد بول

چالش‌ها و مقاومت‌هایی که رد بول از سر گذراند

استراتژی‌های مناسب در شبکه‌های اجتماعی

فیسبوک

توییتر

اینستاگرام

یوتیوب

ویدئو تبلیغاتی جالب از برند ردبول

برند ردبول به روش خود بازاریابی کرد و محصولات خود را به مخاطبین خود شناساند

سه تاکتیک ردبول برای جذب مخاطب هدف

روش دنبال کردن استرتژی بازاریابی محتوا به کمک برند ردبول

رد بول در بعضی از کشور های جهان ممنوع می باشد

پرواز ردبول با بازاریابی چریکی

ایجاد آگاهی برند با شعار منحصربه‌فرد

استراتژی‌های بازاریابی و پخش محتوای دیجیتال

آشنایی با دو نمونه موفق بازاریابی محتوا در صنعت نوشیدنی

ردبول

ردبول : قهرمان بازاریابی ویدئویی جهان

بازخوردمحتوایی ردبول

رمز موفقیت استراتژی بازاریابی ویدئویی برند ردبول

شرکت فعال درزمینه تولید رسانه های قوی

تغییر در استراتژی بازاریابی ویدیویی Red Bul

پروژه ویدیو مارکتینگ سقوط فضایی ردبول

تغییرچشمگیردررد بول

بازاریابی ویدیویی موثر و صعود به سمت بی نهایت

نتیجه‌گیری ویدیو مارکتینگ Red Bull

استفاده گسترده از ویدیو مارکتینگ تعاملی در عرضه محصولات

بازاریابی محتوایی : یک شرکت رسانه ای جدید؛ ردبول Red Bull.

ابتکارات ردبول

رد بول و سهم ۴۳درصدی بازار رقابتی نوشیدنی های انرژی زا

برندهای بزرگ در عرصه بازاریابی از چه الگوهایی پیروی می کنند؟

ردبول، ماجراجویی اتریشی

استراتژی برندهای معتبر در بازاریابی محتوایی

کمپین بازاریابی دیجیتال

نمونه های کمپین بازاریابی دیجیتال

بازاریابی و فروش موفق برندهای معروف جهان

کمپین های تبلیغاتی نوآورانه و تجربه متفاوت مشتریان

 

دسته بندی: کارآفرینی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 3527 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 105

حجم فایل:1,290 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای اساتید و دانشجویان.فعالان صنعت موادغذایی.مدیران بازاریابی وفروش

  • محتوای فایل دانلودی:
    105