پاورپوینت بازاریابی به سبک شرکت هیوندای با رویکرد تامین نیاز خودروبرای مشتریان امروز وآینده” خودرو

دسته بندي : کتاب » مدیریت
پاورپوینت”بازاریابی به سبک شرکت هیوندای با رویکرد تامین نیاز خودروبرای مشتریان امروز وآینده”


خودروسازی پرتلاش به نام هیوندای
داستان موفقت هیوندای
خودروسازی پرتلاش به نام هیوندای
شاید ۴۰ سال پیش در کشور نامی از خودروسازان کره ای نمیشنیدیم و برندهایی به نام کیا یا هیواندای برای همه ناشناس بودند. در واقع کارخانه خودروسازی هیوندای چند سالی است که در بازارهای جهانی به خودروسازی مطرح تبدیل شده و تا قبل از این موفقیت چشمگیر خود شاید وضعیتی بهتر از خودروسازان ایرانی نداشت. آنچه که در مورد هیوندای بسیار حائز اهمیت است، کیفیت خودروهای تولیدی یا قرار گرفتن بین ۵ خودروساز برتر دنیا نیست، بلکه رشد ناگهانی این شرکت و پیوستن به بازار جهانی در کمتر از ۳ دهه برای بسیاری از افراد غیر قابل باور می باشد. شاید برای بسیاری از شما این سوال مطرح شود که چشم بادامی های خاور دور چطور یک شبه ره ۱۰۰ ساله را پیمودند و توانستند محصولاتی تولید کنند که هم اکنون با امثال بنز، فورد و بی ام و رقابت می کند. شاید بد نباشد قدری به گذشته بازگردیم و با هیوندای ۴۰ سال پیش کمی بیشتر آشنا شویم.
دهه ۷۰ میلادی زمانیکه خودروسازان ژاپنی با تولید خودروهای کم مصرف خود شک بزرگی به بازار امریکا و اروپا وارد کردند، هیوندای کارخانه ای بود که حتی قادر نبود اتوموبیلی را به تنهایی طراحی کند. حمایتهای دولت تنها دلیل زنده ماندن این خودروساز کره ای بود. طی این سالها بود که دولت کره آشوبی (crisis) بین خودروسازان خود ایجاد کرد. خودروسازان تنها ۲ سال دیگر میتوانستند از حمایتهای دولتی استفاده کنند و پس از آن با هجوم واردات خودروهای خارجی مواجه میشدند. آشوبی که دولت ایجاد کرده بود قدری بی رحمانه بود ولی هیواندای ترجیح داد تا کارمندان خود را در این آشوب سهیم کند و با ایجاد یک آشوب داخلی همه سیستم خود را برای تحولی عظیم تحریک کرد.
نقشه راه کاملا مشخص بود. باید از خودروسازان خارجی کمک گرفته میشد. فازبندی پروژه به دقت انجام گرفت و در فاز اول خودروی فورد کورتینا با کمک کارخانه فورد مونتاژ شد. نکته جالب توجه در این فاز میزان کار کارمندان هیوندای بود. شرکت یک گروه از مهندسان را به فورد فرستاده بود تا از نزدیک با تکنولوژی آشنا شوند. این گروه روزانه ۱۶ ساعت مشغول یادگیری بوده و پس از بازگشت به هتل قبل از خواب تمامی آموخته های خود را مستندسازی میکردند. این روند برای ۶ ماه ادامه داشت.
هیوندای به این سطح از دانش اکتفا نکرد و در فاز دوم به دنبال طراحی اولیه خودرو رفت. در این فاز با برخی شرکتهای طراحی خودرو همکاری کرد و پس از ۱۲ سال تلاش بالاخره در سال ۱۹۸۵ خودروی پونی را به بازار معرفی کرد.
دانش طراحی اولیه برای رسیدن به ۵ خودروساز برتر جهان کافی نبود، همین امر هیواندای را به سمت فاز ۳ حرکت داد. در این فاز دانش طراحی به صورت عمیقتر آموخته شد و پس از ۱۴ سال خودروی اکسل که با طراحی خود هیوندای تولید شده بود روانه بازار شد. طی این سالها خودروسازان مطرح دنیا خطر ورود یک رقیب کره ای را حس کرده و از همکاری با هیواندای سرباز زدند. حتی این عدم همکاری هم مانع پیشرفت هیوندای نشد و پس از رایزنی های فراوان و با اعطای برخی امتیازها بالاخره میتسوبیشی حاضر به همکاری با هیوندای و کمک به یادگیری دانش طراحی شد.
در فاز چهارم پروژه، هیوندای توانست خود را به جمع خودروسازان برتر جهان نزدیک کرده و دانش طراحی مختص خود را توسعه دهد. پس از اجرای این فاز در سال ۱۹۹۵ خودروی اکسنت (که چند سالی است که شاهد حضور مدلهای جدید این خودرو در بازار هستیم) به عنوان نخستین خودروی هیواندای با دانش طراحی مختص به خود تولید شد.
پس از پایان این پروژه هیواندای پله های ترقی را سریعتر از گذشته طی کرد و امروز به عنوان یکی از برترین خودروسازان جهان مطرح شده است. شاید مهمترین رمز موفقیت این شرکت کره ای، تلاش بی وقفه تمامی کارمندان و مدیران ارشد بوده است. جایگاه هیواندای ۴۰ سال پیش با جایگاه امروزی خودروسازان ایرانی تفاوت زیادی نداشت و شاید در برهه ای خودروسازان وطنی وضعیت بهتری نسبت به همتای کره ای خود داشته اند. امید است بتوانیم با الگو گرفتن از این داستانهای موفقیت، روزی شاهد حضور تولیدات ایرانی در بازارهای بین المللی باشیم.
حرف هایی برای نگفتن
هیوندا
هیوندای موتور
هیوندای به مجموعه‌ای از کارخانجات و سازمان‌های مرتبط با آن اطلاق می‌شود که توسط چونگ جو-یونگ از کره ‌جنوبی بنا شده‌است. نخستین کمپانی هیوندای در سال ۱۹۴۷ میلادی بعنوان یک کمپانی ساختمانی بنا‌شد و در نهایت مجموعه هیوندای تبدیل به بزرگترین کمپانی زنجیره‌ای کره جنوبی شد. معروف‌ترین سازمان هیوندای کمپانی هیوندای موتور می‌باشد که پنجمین تولیدکننده بزرگ خودرو در دنیا می‌باشد. صنایع سنگین هیوندای بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ کشتی در دنیا می‌باشد. واژه هیوندای در زبان کره‌ای به معنی «تاز‌گی» می‌باشد. HMC یا Hyundai Motor Company یک کارخانه اتومبیل سازی در جنوب کره است . اتومبیلهای هیندای در سراسر جهان وجود دارند . کارخانه هیندای در سال ۲۰۰۳ بزرگترین کمپانی تولیدی ماشین در کره و ۷ امین در دنیا بود . شعار این کارخانه چنین است : “Drive your way” موتورهای هیوندای در حقیقت قسمتی از کارخانه Hyundai Motor Company است که به ساخت موتورهای Kia نیز اشتغال دارد . لوگو هیوندای یک بیضی است که حرف ایچ ( با فونت خاص و بیضی مانند ) درون آن یادآور مارک هیوندای می باشد . هم چنین می توان آن را به نوعی سمبلی از هدف کارخانه برای پیشرفت نامید . بدین صورت که بیضی نمادی از گسترش و افق جهانی است و حرف ایچ مورب نمادی از ۲ انسان ( یعنی کارخانه و مشتری ) که دست مشارکت داده اند
هیوندای موتور بزرگترین شرکت خودروسازی دنیا از لحاظ سود، چهارمین شرکت خودروسازی دنیا از لحاظ تعداد فروش و نخستین خودروساز دنیا از لحاظ سرعت رشد است.دفتر اصلی این شرکت در شهر سئول کره جنوبی است؛ کارکنان این شرکت حدود ۷۵۰۰۰ نفر و ظرفیت تولید سالانه آن در شهر اولسان،۱.۶ میلیون است.محصولات این شرکت از طریق ۶۰۰۰ نمایندگی و نمایشگاه به ۱۹۳ کشور دنیا صادر میگردد.کلمه هیوندای در زبان کره ای از دو کلمه هیون و دای تشکیل شده و به معنای مدرنیته است.نماد این شرکت برگرفته از حالت کج حرف “H” است.
درباره ی هیوندای
در سال ۱۳۸۵ و در پی شروع مجدد واردات خودرو به کشور، اقدامات لازم جهت کسب مجوز واردات پنج مدل آزرا، سوناتا، توسان، سانتافه و کوپه صورت پذیرفت و به طبع آن در سال ۱۳۸۸ جدیدترین خودروهای کمپانی هیوندای مطابق با استانداردهای اروپایی از جمله خودروهای جنسیس، ix55 و i30 نیز به انواع مدلهای این شرکت اضافه گردید. در حال حاضر شرکت آسان موتور با تامین سهم عمده ای از نیاز خودروهای وارداتی در کشور و با ارائه خدمات گسترده و روبه رشد که از آن جمله می توان به ارائه خدمات شماره گذاری در محل دفتر مرکزی تهران اشاره نمود، مطابق با استانداردهای کمپانی هیوندای موتورکره و استانداردهای تایید شده بین المللی، بعنوان یکی از عمده واردکنندگان خودرو و ارائه خدمات خودرو در سطح کشور فعالیت می نماید.
شرکت آسان موتور (سهامی خاص) در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۷۰ تحت شماره ۸۷۰۱۵ به ثبت رسید و از آن تاریخ فعالیت خود را بعنوان نماینده رسمی شرکت هیوندای موتور کره جنوبی در ایران آغاز نموده است.
نام هیوندا (Hyundai) اشاره به مجموعه شرکتها و کارخانجات معظمی دارد که در سال ۱۹۴۷ توسط آقای چونگ جو یونگ (Chung Ju Yung) بنیان گذاری و تاسیس شد و سرانجام به بزرگترین گروه صنعتی کره تبدیل شد. این مجموعه از تشکیل اولین شرکت ساختمانی در سال ۱۹۴۷ آغاز بکار کرد.
شرکت هیوندای موتور” امروزه شرکتها و کارخانجات زیادی در سراسر جهان تحت نام تجاری هیوندای همچون شرکت صنایع سنگین هیوندای (Hyundai Heavy Industry) در امر کشتی سازی به فعالیت های بزرگ اقتصادی مشغولند.
فعالیتهایی همچون: خودرو سازی، قطعات، استیل، راه آهن، گسترش تکنولوژی، تبلیغات، الکترونیک، حمل و نقل، علوم ارتباطات، سرمایه گذاری، ساختمان سازی، هتل و اماکن اقامتی و بازاریابی در امر ورزش در این گروه شرکت خودروسازی هیوندای موتور (Hyundai Motor Company) که در سال ۱۹۶۷ شکل گرفت، شناخته شده ترین بخش این مجموعه است. شرکت هیوندای موتور بخشی از گروه خودرویی هیوندای/کیا بزرگترین کمپانی کره جنوبی است. دفتر مرکزی آن در سئول و محل بزرگترین کارخانه آن در اوسان (Ulsan) می باشد که قابلیت تولید ۱٫۴ میلیون دستگاه خودرو را در سال دارا می باشد.
در سال ۱۹۶۸ اولین مدل خودروی تولید شده شرکت هیوندای موتور، “کورتینا” (Cortina) با همکاری شرکت فورد انگلستان تولید گشت. “پونی” (Pony) اولین خودروی کره ای در سال ۱۹۷۵ با طراحی شرکت Giorgio Giorgio ایتال دیزاین (Italdesign) و شرکت ژاپنی میتسوبیشی (Mitsubishi) تولید شد و این خودرو در نمایشگاه بین المللی خودروی تورین رونمایی گشت.
آغاز صادرات این خودرو در سال ۱۹۸۳ به کانادا سر آغاز فصل جدیدی در ارتقای برند هیوندای در غرب بود. در سال ۱۹۷۶ اولین صادرات شرکت هیوندای موتور به اکوادور و اروپای غربی آغاز گردید. در سال ۱۹۸۶ صادرات به کشور آمریکا آغاز گردید و در این سال “اکسل” بعلت قیمت مناسب و کیفیت عالی خود لقب بهترین محصول را از میان ده خودرو برتر، از آن خود کرد. در سال ۱۹۸۸ هیوندای موتور با اتکا بر تکنولوژی خود ساخت خودرهای متوسط سایز را با تولید “سوناتا” آغاز کرد.
در سال ۱۹۹۱ اولین خودروی چهار سیلندر بنزینی با گیربکس اختصاصی شرکت هیوندای موتور به تولید رسید و این چنین حرکت در مسیر موفقیت آغاز گشت.
در سال ۱۹۹۶ خودروی هیوندای کوپه وارد بازار شد. در سال ۱۹۹۸ شرکت هیوندای موتور عمده فعالیت خود را در ساخت یک خودروی جهانی بنا نمود. در این سال آقای چونگ جو یونگ، مدیریت شرکت هیوندای موتور را به فرزند خود آقای چونگ مونگ کو (Chung Mong Koo) سپرد. از سال ۱۹۸۸شرکت هیوندای موتور یکی از اسپانسر های اصلی فیفا گشت که از آن می توان بازیهای یورو ۲۰۰۸ و جام جهانی ۲۰۱۰ را نام برد.
داستان زندگی موسس هیوندا (رویاهای یک روستا زاده بلندپرواز)
بیش از ۶ دهه از فعالیت هیوندا به عنوان نماد صنعتی شدن کره جنوبی می گذرد. هیوندای را چونگ جوـ یونگ در سال ۱۹۴۷ پایه گذاری کرد. کارخانه ای که او تاسیس کرد در طول ۴ دهه به یک امپراطوری بدل شد و علی رغم فراز و نشیب های بسیار از جمله بحران اقتصادی کشورهای شرق آسیا در سال ۱۹۹۷ و مرگ چونگ، این کمپانی به حیات خود ادامه داده است. بسیاری از ماشین هایی که در خیابان های تهران و دیگر شهرهای ایران مشاهده می کنید در واقع ساخت هیوندای اصلی نیستند. چرا که در پایان دهه ۹۰ میلادی گروه صنعتی هیوندای از هم پاشید و بسیاری از کمپانی هایی که اکنون نام هیوندای را بر سر در خود دارند، به لحاظ حقوقی وابسته به گروه صنعتی هیوندای نیستند. از جمله این شرکت ها می توان گروه صنعتی هیوندای موتور، گروه فروشگاه های هیوندای، شرکت توسعه هیوندای اشاره کرد. گروه صنعتی هیوندای اکنون فعالیت های خود را به ساخت کانتینرهای بزرگ، ساخت آسانسور و کار در حوزه توریسم محدود کرده است. البته بسیاری از این شرکت ها را فرزندان و ورثه چونگ اداره می کنند. اگر مجموع خانواده چونگ و فعالیت های اقتصادی شان را با هم در نظر بگیریم، آنگاه می توان گفت مجموعه صنایعی که توسط میراث خواران چونگ اداره می شوند، بزرگ ترین مجموعه صنعتی کره جنوبی را تشکیل می دهند که قدرت اقتصادی و سیاسی بسیار بالایی در این کشور دارند.
یک امپراطوری صنعتی: تاسیس و توسعه
هیوندای در بدو تاسیس خود یک شرکت تولیدی کوچک بود. اما به سرعت فضای کسب و کار خود را توسعه داد. کمتر از دو دهه بعد از تاسیس یعنی در سال ۱۹۶۵، هیوندای وارد بازار کشورهای همسایه کره جنوبی مانند تایلند و ویتنام شد. در سال ۱۹۶۷، شرکت هیوندای موتور و در سال ۱۹۷۳ کمپانی صنایع سنگین هیوندای ـ از زیر مجموعه های هیوندای ـ تاسیس شدند. شرکت صنایع سنگین هیوندای فعالیت خود را معطوف به ساخت وسائط نقلیه بزرگ کرد و در اولین سال فعالیت خود اولین کشتی ساخت هیوندای را وارد بازار کرد. در سال ۱۹۸۳، هیوندای وارد بازار ساخت نیمه رساناها شد و هیوندای الکترونیکس را تاسیس کرد که در سال ۲۰۰۱ به هینکس (Hynix) تغییر نام داد. در نیمه دهه ۹۰، هیوندای بیش از ۶۰ شرکت تابعه داشت و در زمینه های مختلف تجاری و صنعتی، از ساخت ماشین تا فعالیت های عمرانی تا صنایع شیمیایی و الکترونیکی تا صنایع سنگین و حتی بانک و بیمه، فعالیت داشت. در این دوران متوسط گردش مالی این کمپانی ۹۰ میلیارد دلار بود و ۲۰۰ هزار کارگر و کارمند را تحت پوشش خود داشت.
بحران و بازسازی: تجزیه امپراطوری
با وقوع بحران اقتصادی در کشورهای توسعه یافته شرق آسیا ـ معروف به ببرهای آسیا ـ هیوندای هم تغییرات زیادی را شاهد بود. از جمله در سال ۱۹۹۵، دست به تعدیل نیروی گسترده ای زد که طی آن ۴۰۴ مدیر اجرایی اش اخراج شدند. چهار سال بعد هنوز هیوندای درگیر تعدیل و بحران بود. به طوری که دو سوم واحدهای تجاری اش را تعطیل کرد و خود گروه صنعتی هیوندای هم در سال ۲۰۰۳ به ۵ گروه صنعتی مستقل تجزیه شد.
ماشین های هیوندای از کجا می آیند؟
اتومبیل های برند هیوندای را در واقع شرکت هیوندای موتور می سازد. این کمپانی بزرگ ترین کارخانه ساخت اتومبیل در جهان را داراست و سالانه می تواند یک میلیون و ششصد هزار اتومبیل تولید کند. این کمپانی حدود ۷۵ هزار کارگر دارد که در سراسر جهان پراکنده اند و ماشین هایی را تولید می کنند که در ۱۹۳ کشور جهان از طریق حدود ۶ هزار نمایندگی به فروش می رسند. در سال ۲۰۱۰، هیوندای بیش از یک میلیون و هفتصد هزار اتومبیل به فروش رساند.
چونگ جویونگ: پدرخوانده
بنیانگذار بزرگ ترین خانواده تجاری کره جنوبی در بچگی می خواست معلم شود اما فقر خانواده کشاورزش اجازه نداد که به دانشگاه برود. هوش تجاری چونگ اولین بار زمانی خود را نشان داد که در شهرها چوب می فروخت. در ۱۶ سالگی با یکی از رفقایش به امید رهایی از سختی زندگی دهقانی به شهر چونگ جین مهاجرت کرد. اما در نیمه راه در شهر کوون (Kowon) به عنوان کارگر ساختمانی کاری پیدا کرد. آن ها دو ماهی کار کردند تا اینکه پدر چونگ پیدایشان کرد و آن ها را به خانه برگرداند. چونگ اما دست از تلاش برنداشت و باز هم از خانه فرار کرد. در یکی از این تلاش ها، یکی از گاوهای پدرش را فروخت تا بلیط قطار را جور کند. در نهایت او در ۱۸ سالگی راهی سئول شد. در سئول دست به هر کاری زد از کارگری تا خدمت در قسمت تشریفات کارخانه ها. در نهایت در مغازه ای مشغول به کار شد که کارش فروش برنج بود. چونگ چنان لیاقتی از خود نشان داد که بعد از ۶ ماه همه کاره مغازه شد. در سال ۱۹۳۷، صاحب مغازه بیمار شد و از آنجایی که دادن مسئولیت مغازه به چونگ را به نفع خود می دید، مغازه اش را به چونگ ۲۲ ساله داد تا آن را برگرداند. چونگ صاحب مغازه شد و حتی نام آن را هم تغییر داد. کسب و کار چونگ تا دو سال بعد یعنی تا ۱۹۳۹ که ژاپن، کره جنوبی را اشغال کرد و برای تامین برنج ارتش اش بازرگانی را برنج را محدود کرد، بسیار پرسود بود. اشغال کره توسط ژاپنی ها کار چونگ را تا مدتی متوقف کرد به طوری که برای مدتی به روستایش برگشت. اما در سال ۱۹۴۰ دوباره به دنیای کسب وکار بازگشت. این بار گاراژی را خرید و به تعمیر ماشین مشغول شد. بعد از سه سال، تعداد کارمندان گاراژ از ۲۰ نفر به ۷۰ نفر رسید. وقتی در سال ۱۹۴۳، ژاپنی ها چونگ را مجبور کردند گاراژش را در یک کارخانه فولاد ادغام کند، چونگ ضربه زیادی خورد اما همان زمان هم با دست پر ـ حدود ۵۰ هزار وون (واحد پول کره) به روستایش برگشت.
بازسازی بعد از جنگ
با پایان اشغال کره توسط ژاپنی ها، چونگ که می دانست عصر بازسازی بعد از جنگ شروع خواهد شد، اقدام به تاسیس هیوندای و شرکت صنایع غیرنظامی هیوندای (Hyundai Civil Industries) کرد، دو شرکتی که نقش مهمی در بازسازی کره ی بعد از جنگ داشتند. جونگ در قالب این دو شرکت قردادهای مهمی با دولت کره امضا کرد و در نقش مهمی در تعمیر زیرساخت های کره ـ و بعدا کره جنوبی ـ بازی کرد. در این مسیر آسیاب چونگ همه چیز را خرد کرد: از ساختن سد در سال ۱۹۶۷ تا ساخت مسیر قطار سریع السیر در ۱۹۷۰، تا ساخت بزرگ ترین کارگاه کشتی سازی جهان در اولسانِ کره و حتی ساخت نیروگاه هسته ای کوری (Kori). چونگ قراردادهایی هم با آمریکایی ها بست. اما حضور آمریکایی ها در بدو امر برای او و کسب وکارش سودمند نبود.
عصر جدید
حضور آمریکایی ها در آسیای شرقی که جنگ کره و بعد از آن جنگ ویتنام را رقم زد، منطقه را ناامن کرد. چونگ و برادرش مجبور شدند پروژه های عمرانی شان را رها کنند و برای جان به در بردن به بوسان فرار کنند. اما وقتی سئول زیر نظر سازمان ملل قرار گرفت، چونگ کار را دوباره شروع کرد، این بار هدف او گرفتن قرارداد از آمریکایی ها، سازمان ملل، و وزارت راهِ کره بود. دهه های ۶۰، ۷۰، و ۸۰ دهه های رشد فوق العاده کسب وکار چونگ بود.
شرکت های بزرگی که در بحران اقتصادی فروش خود را چند برابر کردند!
بحران اقتصادی
شرکت های موفق دنیا چگونه از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ جان سالم به در بردند؟
ـ آیا در رکود می توان فروش بیشتری داشت؟
ـ شرکت های بزرگ دنیا در بحران اقتصادی چگونه به وجود آمدند؟
ـ در شرایط بحران رقبای ما در حال انجام چه کاری هستند؟
بحران اقتصادی – آیا در رکود می توان فروش بیشتری داشت؟
قطعا در رکود می توان فروش بیشتری داشت در سال ۲۰۰۸ بحران اقتصادی تمام دنیا را فرا گرفته بود جالب است بدانید که شرکت هیوندای در این شرایط فروش خود را در آمریکا چند برابر کرد و بیشتر از شرایط عادی فروش و سود آوری داشت. آن ها در آمریکا تحقیقی انجام دادند در مورد اینکه چرا مردم ماشین خریداری نمی کنند. مردم آمریکا از اینکه مطئن نبودند چند ماه دیگر سرکار هستند بسیار نگران بودند آن ها می دانستند که در صورت خرید خودرو اگر بیکار شوند چه کسی باید اقساط آن ها را پرداخت کند. شرکت هیوندای اعلام کرد که خودرو به صورت تمام اقساط به مشتریان خود در آمریکا می دهد و در صورتیکه فرد بیکار شد خودرو را پس می گیرد و نیازی نیست هیچ پولی پرداخت کند. با اینکار فروش هیوندای درآن سال درآمریکا چندین برابر شد. شاید در نگاه اول این کار ریسک و ضرر زیادی برای این شرکت ممکن بود داشته باشد ولی در صورتیکه حتی ۱۰درصد هم از ماشین ها برگشت داده می شد باز هم هیوندای سود بالایی می داشت و این تهدید را به خوبی تبدیل به فرصت کرد.
ـ نگرش های متفاوت داشتن باعث نتایج متمایز در زندگی و کسب و کار می گردد. داستان زیر نمونه ای از چنین نگرش هایی است:
روزگاری دو فروشنده کفش که به شرکت های متفاوتی تعلق داشتند به یک کشور آفریقایی فرستاده شدند تا بازار کفش در آن سرزمین را بررسی کنند. اولین فروشنده از این ماموریت خود متنفر بود و آرزو داشت که او را به این ماموریت نمی فرستادند. فروشنده دوم عاشق این ماموریت بود و به نظرش رسید که فرصت گرانبهایی را شرکت به او می دهد.
وقتی این دو فروشنده وارد کشور آفریقایی شدند درباره بازار محلی برای کفش مطالعه کردند و هر کدام تلگرافی برای شرکت خود فرستادند. فروشنده اول که دوست نداشت به این سفر برود در تلگرافش نوشت:
سفر بی فایده ای بود. هیچ بازاری در این کشور وجود ندارد و هیچ کس کفش نمی پوشد.
اما فروشنده دوم که این سفر را فرصت ایده آلی ارزیابی کرده بود نوشت:
سفر عالی بود. فرصتی مناسب و بازاری نامحدود است. اینجا هیچ کس کفش نمی پوشد باید تعداد بسیار زیادی کفش تولید کنید و در اولین فرصت ارسال کنید.

«بنابراین نگرش متفاوت باعث ایجاد فضایی برای استفاده از فرصت هاست و کسانی موفق خواهند بود که بتوانند در دل تهدیدها، ایجاد فرصت برای کسب موفقیت خلق کنند»

شرکت های بزرگ دنیا در بحران اقتصادی چگونه به وجود آمدند و فروش بالایی ایجاد کردند؟
فروش بیشتر در بحران اقتصادی
پروکتر اند گمبل یک نمونه ناب از این دست برندها است. این برند در اواخر سال ۱۸۳۷ راه اندازی شده و چندین و چند بحران اقتصادی را در طی تاریخ فعالیت خود پشت سر گذاشته است. در طی بحران اقتصادی آمریکا و در زمانی که تمامی رقبای وی از بازار عقب نشینی کرده بودند با افزایش بودجه تبلیغاتی خود بازار بیشتری بدست آورد. این برند با استفاده از رسانه هایی از قبیل رادیو (حتی دست به تولید برنامه های رادیویی و نمایشی و سپس تبلیغات محصولات خود در آن ها کرد) این سیاست را تا به امروز ادامه داده است .
حتما بخوانید چگونه با مشتری ارتباط برقرار کنیم؟
سیگارکمل رهبر بازار در صنعت تنباکو بودند اما با رقابت بسیار زیادی از طرف سیگاری های چسترفیلد و لاکی استرایک مواجه شدند. سیگار کمل با تبلیغات بیشتر پاسخ این دو شرکت را داد و نتیجه و سود آن را هم دید، چنان که در سال ۱۹۳۵ مجدداً به رهبر بازار تبدیل شد.
چند مثال از شرکت های معاصر :
این موضوع تنها محدود به شرکت هایی نیست که از قبل حضور داشتند وسپس در دوره ای از عمر خود وارد رکود اقتصادی شده اند. مثال های زیر را ببینید که از شرکت هایی می گوید که با بازاریابی و تبلیغات حساب شده از ابتدا در دوران بحران ورکود تاسیس شده اند.
فدکس
فدکس که کسب و کار خود را در سال ۱۹۷۳ درطی رکود اقتصادی ناشی از بحران گاز شروع کرده بود برخلاف متکی بودن به کامیون و کامیونت های گازوییلی و هواپیما برای انتقال بسته ها در نقاط مختلف، اما باز هم موفق شد و رشد کرد. دلیل آن هم نه تنها توانایی وی برای انتقال محموله در شب بود بلکه این موضوع را به خوبی به اطلاع مصرف کننده رساند و آن ها را قانع کرد این گزینه مطلوب تری است.
شرکت مایکروسافت
مایکروسافت نیز به طور مشابه در سال ۱۹۷۵ تاسیس شد. ترکیب زیرکی و دانایی بیل گیتس و سرمایه گذاری در بازاریابی به آن ها اجازه ادامه فعالیت و رشد کردن و حتی کنار زدن رقبا از قبیل IBM را داد. در عمل هیچکس نمی تواند ادعا کند که مایکرو سافت در دوران خوب یا بد بازار از میزان فعالیت تبلیغات و بازاریابی خود دست کشیده است حتی اگر بخشی از بازار را بطور کامل از دست داده باشد.
سی ان ان – CNN
سی ان ان زندگی خودش را در طی سال های سخت دهه ۸۰ میلادی آغاز کرد و با سرمایه گذاری بر روی فست در حال رشد و گسترش تلویزیون های کابلی خود را به یک شبکه ۲۴ ساعته بدون رقیب تبدیل کرد. این شبکه این کار را از طریق ارائه گزارش های با کیفیت برای مخاطب و همچنین تبلیغات و بازاریابی قوی انجام داد. شاید الان بهترین در این فست نباشد اما همچنان نماینده مفهوم یک شبکه خبری ۲۴ ساعته برتر است.
معرفی شرکت هیوندای و محصول با ارزش این کمپانی
یکی از برندهایی که بین علاقمندان به خودرو جایگاه خاصی دارد، برند کره‌ای هیوندا است که محصولات متعدد آن با استقبال و فروش خوبی بین طرفداران دست به دست می‌شود، هر چند که محصولات کره‌ای برای مصرف‌کننده ایرانی با سطح درآمد متوسط گران تمام می‌شود اما با این حال یکی از این محصولاتی که علاقمندان زیادی به دنبال آن هستند هیوندا سوناتاست. در این مطلب به معرفی شرکت خودروسازی هیوندا و همچنین هیوندا سوناتا می‌پردازیم.
گسترش نیوز – سال ۱۹۴۶ میلادی فردی به نام چانگ جو یانگ شرکت کره‌ای و چند میلیتی هیوندای را تاسیس کرد. در دهه اول فعالیت، این شرکت خودروسازی با حمایت‌های دولتی به انواع مختلف فعالیت‌های صنعتی مثل فولادسازی، تجارت، الکترونیک، کشتی‌سازی و … ورود پیدا کرد و در ابتدای دهه ۱۹۶۰ هیوندای به بزرگترین شرکت خوشه‌ای کره جنوبی بدل شد.
hyundai154.jpg

سال ۱۹۷۵ میلادی بود که مدیران این شرکت خودروسازی با همکاری شرکت‌ مهندسی و طراحی ایتالیایی ایتال دیزاین برای طراحی خودرو و همچنین با مشارکت میتسوبیشی موتورز جهت تامین اجزای تولید نخستین خودروی کره‌ای به نام هیوندای یونی را تولید کردند و به دنبال آن برای اولین بار محصولات بخش خودروسازی این کارخانه صادر شد، کشور مقصد اکوادور بود. پس از آن هیوندای یونی با فروش فوق العاده‌ای روبرو شد و عنوان پرفروشترین کارخانه اتومبیل سازی در کره جنوبی را از آن شرکت هیوندای کرد. به تدریج شرکت خودروسازی هیوندا توانست سهم قابل توجه‌ای از بازار خودروسازی جهان را به خود اختصاص دهد تا جائیکه این روزها به عنوان چهارمین خودروسازی بزرگ جهان شناخته می‌شود. این روزها هیوندا به همراه کیاموتورز از زیرمجموعه‌های هیوندای موتور گروپ به شمار می‌آید. محصولات این شرکت خودروسازی مانند سوناتا، آزرا، هیوندا آی ۲۰، هیوندا آی ۴۰ و هیوندا جنسیس از خودروهای با کیفیت خوب و مشتری پسندی هستند که به اعتقاد ماشین بازان همیشه و حتی مدل‌های قدیمی و دست چندم آنها به بعضی برندهای جدید و صفر ارجحیت دارند، یکی از این مدل‌ها سوناتاست و افراد زیادی در زمینه خرید و فروش هیوندا سوناتا کار می‌کنند یا علاقمند و پیگیر آن هستند.
معرفی هیوندا سوناتا هیوندا سوناتا در کلاس خودروهای اندازه متوسط به حساب می‌آید که با طراحی خودروهای موتور جلو، محور جلو و به صورت سدان و چهار در وارد بازار مصرف جهانی شده است. اولین مدل این خودرو سال ۱۹۸۵ تولید شد و نسل هفتم و هشتم آن به صورت وارداتی توسط شرکت آسان موتور وارد بازار مصرف ایران شد. اگر به دنبال خرید هیوندا سوناتا صفر یا دست دوم هستید، خوب است بدانید که مدل جدید و هیبریدی هیوندا سوناتا (مدل ۲۰۱۸) با موتور برقی که دارد برای کاهش آلودگی محیط و مدیریت مصرف سوخت بنزین مفید است. محصول ۲۰۱۸ سوناتا با طراحی اسپرت‌تر و جوان پسندتری وارد بازار مصرف شده است. این خودرو در رنگ‌های متنوعی مثل قرمز، سفید، مشکی، خاکستری، آبی تیره و روشن و همچنین نقره‌ای عرضه می‌شود و در همه تست‌های تصادف از سمت های مختلف، جناحین، سقف و ایمنی سرنشینان امتیاز خوب را کسب کرده است. ضمن اینکه هیوندا سوناتا در نسخه‌های فول آپشن مجهز به فناوری‌های ترمز اضطراری، امتیاز عالی به دست آورده است. شما درباره هیوندا سوناتا چه نظری دارید؟
برند هیوندای الگویی برای استراتژی بازاریابی و تبلیغات
برند هیوندای در طول چند سال اخیر استراتژی تبلیغاتی موفقی را در پیش گرفته است. این برند در تلاش برای توسعه محصولاتش در بازارهای مختلف اقدام به استفاده از ایده های تازه و جذاب تبلیغاتی می کند.
هیوندای موتور، شرکت خودروسازی کره‌ای و چندملیتی است، که در سال ۱۹۶۷ توسط چانگ جو-یانگ (بنیانگذار گروه شرکت‌های هیوندای) تأسیس شد.
هیوندای موتور به همراه کیا موتورز، از زیرمجموعه‌های هیوندای موتور گروپ به‌شمار می‌آیند، که در حال حاضر پس از شرکت‌های تویوتا ژاپن و گروه فولکس واگن آلمان و یک جایگاه بالاتر از شرکت جنرال موتور آمریکا، به‌عنوان سومین خودروساز بزرگ جهان شناخته می‌شود.
دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد. شرکت هیوندای موتور (بدون کیا) در سال ۲۰۰۸ در رتبه هشتم از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۲ بیش از ۴٫۴ میلیون خودرو در کشورهای مختلف به‌فروش رساند. بخشی از سهام شرکت هیوندای موتور در بازارهای بورس کره، بورس نزدک و بورس لندن مبادله می‌شود.
اقدام اخیر نمایندگی این غول خودروسازی در ایالات متحده مربوط به طراحی یک تبلیغ ویژه برای مسابقات سوپربال است. این کمپین ویژه با حضور بازیگران بومی ایالت ماساچوست نظیر کریس اوانز، جان کراسینسکی و راشل دراتچ تهیه شده است.
هیوندای بزرگترین خودروساز برقی اروپا می‌شود
هیوندای پیش بینی کرده است که در سال ۲۰۲۰ تبدیل به بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی خودروهای برقی در اروپا تبدیل خواهد شد.
بیت ران- حسین ریحانی: هیوندای به شدت در حال گسترش بازار خودروهای برقی خود در اروپا است.
برنامه‌ی این خودروساز کره ای کاهش زمان تحویل مدل برقی کونا است. این خودرو به زودی و در ماه مارس وارد خط تولید هیوندای در جمهوری چک خواهد شد.
هیوندای همچنین برنامه دارد تا تامین قطعات خودروهای برقی خود از کارخانه‌ی اولاسان در کره افزایش دهد.
افزایش تولید هیوندای کونا الکتریکی برای بازار اروپا جای تعجبی ندارد چون هم خودروهای برقی و هم خودروهای کراس اوور بازاری کاملا رو به رشد دارند.
فروش این خودروها به خصوص از سال ۲۰۱۸ به بعد افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
هیوندای
برنامه گسترده هیوندای برای عرضه خودروهای برقی در اروپا
امسال، هیوندای قصد دارد تا بیش از ۸۰ هزار خودروی بدون آلایندگی را به مشتریان خود در اروپا تحویل دهد.
این خودروها شامل کونا الکتریکی، آیونیک الکتریکی و نکسو سلول سوختی هستند.
در صورتی که برنامه‌ی هیوندای به درستی پیش برود این خودروساز کره‌ای امسال بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی خودروهای فاقد آلایندگی در اروپا خواهد شد.
مدیر بخش اروپایی هیوندای، دونگ وو چویی در این باره گفته که:

ما این تصمیم را در راستای پاسخگویی به نیاز مشتریان و تقاضای آنها برای خودروهای برقی گرفتیم.
هر روزه افراد بیشتری در مورد تاثیر انتخاب هایشان روی محیط زیست فکر می کنند و همین باعث شده تا پتانسیل زیادی در بازار خودروهای برقی اروپا ایجاد شود.

هیوندای کونا الکتریکی به عنوان اولین خودروی هیوندای در بازار اروپا یک طراحی شاسی بلند را در کنار شعاع حرکتی بالا ارائه می‌دهد.
این کراس اوور الکتریکی با دو نوع باتری در بازار عرضه خواهد شد. یک باتری ۳۹ کیلووات ساعت و باتری دیگر ۶۴ کیلووات ساعت ظرفیت دارند.
با باتری اول برد خودرو ۲۸۹ کیلومتر و با باتری دوم ۴۴۹ کیلومتر است.
این خودرو از شارژر سریع سه فاز که در بیشتر کشورهای اروپایی وجود دار پشتیبانی می کند و از امکانات آن نیز می‌توان به سیستم ارتباطی بلولینک هیوندای، سیستم رهیاب ماهواره ای و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی اشاره کرد.
استراتژی هیوندای برای ورود به بازار خودرو های لوکس
شرکت خودروسازی هیوندای در ماه دسامبر از برند لوکس جهانی خود،‌ ‌«‌جنسیس»، پرده برداری خواهد کرد. این کمپانی شش مدل از این برند را تا سال ۲۰۲۰ ارائه می‌دهد. مدت زیادی بود که هیوندای رویای خودرو‌های لوکس را داشت. این شرکت با نفوذ به میان معامله‌کنندگان، افزایش کیفیت محصولات کنونی و کاهش هزینه‌ها، حساب شده و محافظه کارانه وارد بازار خودرو‌های لوکس می‌شود.
با در نظر گرفتن این که این کمپانی سال‌هاست که نسخه بتا خودرو‌های لوکس خود را در قالب برند Equus آزمایش می‌کند. چالش بعدی آنها جای گرفتن میان خودرو‌های لوکس درجه یک است، هرچند ممکن است این امر در سال ۲۰۲۰ یا سال‌های بعد رخ بدهد. هیوندای اعلام کرد که با صرف هزینه و انرژی برای درک خریداران ماشین‌های لوکس و خدمات مورد انتظار آن‌ها، آماده ورود به این چالش است.
برای به وجود آوردن یک برند لوکس به صبر و برای حفظ آن به پشتکار نیاز است. این برند‌های موفق، از جمله BMW, Cadillac, Lincoln, Acura، محکم و صبور بودند. این کمپانی‌ها با رهبری کردن بازار توسعه به جای دنبال کردن آن، باعث استوار ماندن برند خود شدند. حداقل موفقیت را آنهایی داشتند که تنها به دنبال حفظ ارزش برند خود در طول زمان بوند، که این عمر باعث زوال در توسعه تولیدات لوکس معتبر می‌شود.
Genesis و Equus نه‌تنها به درک بهتر هیوندای نسبت به خواسته‌های خریداران ماشین‌های لوکس کمک کرد، بلکه همزمان باعث افزایش ادراک توانایی‌های کمپانی هیوندای شد. این دو محصول نشان‌دهنده توانایی‌های این کمپانی در یادگیری سریع برای چگونگی بهبود محصولات‌شان هستند. اگر این کمپانی زمان، صبر و سرمایه موردنظر را در اختیار داشته باشد قادر به ارائه محصولات لوکس خواهد بود. هیوندای راه زیادی برای رسیدن به حجم زیاد فروش محصولات لوکسش در پیش دارد.
قطب جدید خودروسازی جهان از شرق طلوع می کند

خودروسازی صنعت همه گیر و پیشرفته ای است که بخش بزرگی از بازار تولید و عرضه جهانی را به خود اختصاص می دهد و تاثیر بسیاری بر روند توسعه علمی و رشد اقتصادی کشورها دارد. صنعت خودروسازی در کنار نیاز به فناوری پیشرفته برای طراحی و ساخت و نظم و دقت در مونتاژ، به نیروی کار ارزان و بازار مصرف تشنه نیز احتیاج دارد. از این رو چشم بسته می توان گفت که کشورهایی مانند هندوستان و چین، بهشت موعود خودروسازان بین المللی است.هندوستان سال هاست که با اصلاح قوانین کسب و کار و تسریع در روند تولید علم و دانش حرکت در مسیر توسعه را آغاز کرده و خود را به عنوان کشوری با قابلیت تبدیل شدن به یک قطب به دنیا معرفی کرده است. در کنار افزایش سطح تحصیلات دانشگاهی جوانان هندی و تسهیل سرمایه گذاری و ورود تولیدکنندگان جهانی به این کشور، اخلاق و فرهنگ ساده زیستی و روراستی و مهربانی هندی ها نیز به کمکشان آمده تا در صنعت تولید نرم افزار، پوشاک و صد البته اتومبیل به قطب موثری تبدیل شوند. در این میان، هندی ها با طراحی و توسعه مدل توسعه مخصوص به خود که باعث شده دانش و فناوری جهانی به تولید در سرزمین بودا علاقه مند شود، نمونه ای خلاق با رشد آرام و پایدار را به جهان معرفی کرده اند که به همین زودی صحبت از همه گیرشدن آن در جهان می شود. صنعت خودروسازی هندوستان با تکیه بر این پشتوانه های فرهنگی، علمی و نیروی انسانی امروزه به صنعت سودآور و موفق تبدیل شده و جایگاه ممتازی در بازار جهانی به دست خواهد آورد. اواخر سال گذشته خبرهایی منتشر شد که گویا ایران خودرویی ها به خودروسازان هندی برای ورود به بازار ایران چراغ سبز نشان داده اند. به همین خاطر مناسب دیدیم تا نگاهی به تولید کنندگان بزرگ خودرو در هندوستان بیندازیم و جایگاه آنها را در طراحی و تولید خودروهای جدید بسنجیم.
هیوندای موتور ایندیا
شرکت هیوندای موتور ایندیا تماما متعلق به پنجمین تولیدکننده خودرو در جهان یعنی شرکت هیوندای موتور کره جنوبی بوده و بزرگ ترین صادرکننده خودروهای سواری محسوب می شود. هم اکنون هیوندا ۴۹ مدل در کلاس های متفاوت را به بازار عرضه می کند که شامل هیوندا سانترو در کلاس B، هیونداi۱۰ و هیوندا i۲۰ در کلاس+B، هیوندا ورنا و هیوندا اکسنت در کلاس C و هیوندا سوناتا ترانسفورم در کلاس E. هم اکنون این شرکت تولیدات خود را به بیش از ۱۱۰ کشور جهان در اتحادیه اروپا، آفریقا، آسیای میانه، آمریکای لاتین و آسیا صادر می کند و برای ششمین سال پیاپی رتبه اول صادرات خودروهای سواری را از آن خود کرده است. در کمی بیش از یک دهه از حضور هیوندا در هند این شرکت با در دست داشتن ۶۶ درصد کل صادرات خودروهای سواری از هند نقش قابل توجهی در پیشرفت صنعت خودروسازی هند ایفا کرده است. سال ۲۰۰۹ به رغم کاهش رشد اقتصاد جهانی، هیوندا موتورز ایندیا رشد ۷ / ۱۰ درصدی را تجربه کرده و سال ۲۰۱۰، ۱۰ بازار جدید را به بازارهای خود اضافه کرد که آخرین آنها استرالیا بود و قرار شد سالانه ۱۵ هزار هیوندا i ۲۰ به استرالیا صادر شود.
همکاری شرکت هیوندای و آی‌بی‌ام برای تسریع توسعه بلاک چین
یکی از شرکت‌های تابعه کمپانی هیوندای به نام Hyundai Commercial، برای مدرنیزه کردن مدل کسب و کار خود، با شرکت آمریکایی IBM اعلام همکاری کرده است.
روز چهارشنبه ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن)، شرکت آی‌بی‌ام در کنفرانس سالانه فناوری و کسب و کار «IBM Think ۲۰۱۹»، واقع در سان فرانسیسکو-کالیفرنیا، اعلام کرد که Hyundai Commercial – یک شرکت تابعه خدمات مالی، متعلق به کمپانی خودروسازی بزرگ هیوندای در کره جنوبی- با غول فناوری IBM در آمریکا، وارد همکاری شده است تا مدل کسب و کار خود را با استفاده از فناوری بلاک چین، به شیوه نوین درآورد.
تصویری از کنفرانس سالانه فناوری و کسب و کار IBM
شرکت تابعه Hyundai Commercial، «یک شرکت سهامی تامین مالی است که به وسایل نقلیه تجاری و تجهیزات ساخت و ساز، خدمات لیزینگ (اجاره اعتباری) و خدمات مالی ارائه می دهد.» این مشارکت بر روی استفاده از فن آوری متن باز بلاک چین هایپر لجر فابریک (Fabric) متمرکز خواهد شد تا یک اکوسیستم تامین مالی زنجیره تامین جدید برای شبکه تجاری هیوندای (Hyundai) ایجاد شود.
اعضای این شبکه تجاری -از جمله نمایندگی ها، توزیع کنندگان و تولید کنندگان خودرو- به یک نمایه مشترک و آنی از تمام معاملات در بلاک چین دسترسی خواهند داشت، بنابرین داده های مربوطه به صورت ایمن مدیریت و به طور موثر توزیع می شوند. این تکنولوژی همچنین با به کارگیری خودکار فرایندهایی که تاکنون به صورت دستی تکمیل می شدند، میزان بهره‌وری را افزایش می دهد.
بر اساس این اعلام یک شرکت تابعه تامین مالی دیگر به نام Hyundai Card نیز به منظور اجرای فناوری یادگیری ماشینی خود و با هدف ایجاد یک ربات گفت و گو (chatbot) خدمات مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی، با شرکت آی بی ام وارد همکاری خواهد شد.
همانطور که پیش از این گزارش شد، شرکت آی بی ام به سرعت در حال توسعه ی خدمات مبتنی بر بلاک چین خود در زمینه خدمات مالی، زنجیره تامین، دولت، خرده فروشی، مدیریت حقوق دیجیتال، سلامت، و بیمه است.
همکاری شرکت هیوندای و آی‌بی‌ام برای تسریع توسعه بلاک چین
از جمله پروژه های اخیر آی بی ام، می توان به ترکیب دو فناوری بلاک چین و اینترنت اشیا (IOT) برای مقابله با خشکسالی در ایالت کالیفرنیا و همچنین قرارداد ۷۰۰ میلیون دلاری آن با یکی از بزرگترین بانک های اروپا، گروه سانتاندر (Banco Santander) در اسپانیا، اشاره کرد که هدف آن سرعت بخشیدن به بهره برداری از فناوری بلاک چین در این بانک بود.
بر اساس یک گزارش قبلی در کوین تلگراف، چانگ دی سان – برادرزاده مدیر اجرایی Hyundai Group و Hyundai Motors- یک پلتفرم اینترنت اشیا مبتنی بر بلاک چین به نام HDAC را در کره تاسیس کرده و علاوه بر احداث شرکت تابعه مرتبط با بلاک چین و فین تک HyundaiPay، توکن (Hyundai-DAC (DAC را نیز تولید کرده است.
به نقل از کوین تلگراف، شرکت HyundaiPay، در اوایل هفته جاری، برای رشد بیشتر استارتاپ های فین تک در بوسان، دومین شهر پرجمعیت کره جنوبی، یک یادداشت تفاهم (MoU) را امضا کرده است.
۵ نکته در مورد هیوندای i40 که شاید ندانید
۵ نکته در مورد هیوندای i40 که شاید ندانید
هیوندای i40 یک خودروی بسیار ایمن است. وجود ۹ کیسه هوا، ترمزهای متنوع، هشدار نقطه کور، رادار خطی و کروز کنترل هوشمند و سنسور تشخیص عابر پیاده، یک خودروی بسیار ایمن محسوب می‌شود که نسبت به رقبایش کمی جلوتر است.
با وجود پرطرفدار بودن بعضی برندها در ایران، گاهی پیش می‌آید که بعضی از تولیدات، علی‌رغم پیش‌بینی‌های همگان، با فروش خوبی روبه‌رو نمی‌شوند. این موضوع دلایل متعددی دارد. از ضعف طراحی و کم بودن آپشن‌ها گرفته تا بالا بودن قیمت‌ها، پایین بودن ارزش خرید خودرو به نسبت قیمت و عملکرد ضعیف و تبلیغات محدود شرکت وارد کننده، همه و همه عواملی هستند که در ندیده شدن یک خودرو نقش مهمی دارند.
هیوندای i40 یکی از این خودروهاست که با وجود برند معتبر و پرطرفدارش، نتوانست فروش خوبی در ایران داشته باشد. اما آیا دلیل این موضوع ضعف این خودرو بود؟ قطعاً خیر. در ادامه به بررسی نکات مختلف این خودرو می‌پردازیم.
طراحی ظاهری تکراری هیوندای i40
هیوندای i40 در سال ۲۰۱۴ میلادی وارد ایران شد. همزمان با این خودرو، مدل‌های مختلف هیوندای سوناتا و هیوندای النترا نیز در بازار خودروی ایران یکه‌تازی می‌کردند. I40 خودرویی بود که هیوندای با استانداردهای کشورهای اروپایی و با هدف گرفتن بازار خودرو در این کشورها طراحی کرد. به همین دلیل زبان طراحی این خودرو و امکانات آن بیشتر به سلایق اروپایی‌ها نزدیک است تا مردم ما. این خودرو در دو تیپ استیشن و سدان تولید و وارد بازار ایران شد.
یک نکته جالب در مورد مردم ما این است که با وجودی‌ که مردم ایران اهل سفر و گشت و گذار با خانواده هستند، و طبعاً به دنبال خودروهای جادار خانوادگی می‌گردند، همواره خودروهای استیشن در کشور ما مورد توجه مردم نبوده و اصلاً باب سلیقهٔ مردم ما نیست. این یکی از دلایل عدم استقبال از نمونه استیشن این خودرو بود.
در مورد مدل سدان، شباهت بیش از حد این خودرو با هیوندای النترا و هیوندای سوناتا یکی از دلایل عدم استقبال بود. این خودرو ظاهر بسیار جذابی دارد، اما مشکل اصلی شباهت آن با دو خودروی پرطرفدار در بازار ایران است.
هیوندای i40 از نظر ابعاد کوچکتر از سوناتاست و طبعاً خریدار با خودش فکر می‌کند وقتی قرار است مبلغی یکسان برای دو خودروی با ظاهری تقریباً یکسان پرداخت کنم، چرا به سراغ یک خودروی ناشناخته بروم و از سوناتای دوست داشتنی غافل شوم؟
امکانات و کیفیت خوب
هیوندای i40 همانطور که انتظار می‌رود یک خودروی بسیار با کیفیت است. کابین مدرن این خودرو با داشبورد و کنسول زیبا حس خوبی به راننده و سرنشینان می‌دهد. نکته جالب در مورد کابین این است که چون این خودرو برای کشورهای اروپایی طراحی شده، جهت و جایگاه قرار گرفتن دکمه‌ها و کلیدها همه با سلیقه اروپایی طراحی شده و این موضوع ممکن است برای کاربر ایرانی کمی نامانوس باشد.
از نظر امکانات رفاهی، هیوندای i40 هر آنچه از یک سدان خانوادگی در این کلاس و قیمت انتظار دارید را برآورده می‌کند. کروز کنترل، سانروف برقی و سقف پاناروما، سنسور نور و باران، دوربین دنده عقب، صندلی‌های مجهز به گرمکن و سردکن و بسیاری امکانات ریز و درشت که از خودرویی در کلاس لوکس انتظار می‌رود در این خودرو تعبیه شده است.
پیشرانه قوی
یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۷۵ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۴نیوتن‌متر در زیر کاپوت هیوندای i40 قرار گرفته که قدرتش به وسیله یک گیربکس ۶ دنده اتومات به چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود.
شتاب ۱۰٫۸ ثانیه‌ای این خودرو و مصرف سوخت ۷٫۶ لیتری آن از جمله نکاتی است که در مقایسه با هیوندای سوناتا و النترا، قطعاً اعداد بهتری است، اما با این‌حال خریداران ایرانی آن دو خودرو را به i40 ترجیح می‌دهند.
ایمنی خودرو
هیوندای i40 یک خودروی بسیار ایمن است. وجود ۹ کیسه هوا، ترمزهای متنوع، هشدار نقطه کور، رادار خطی و کروز کنترل هوشمند و سنسور تشخیص عابر پیاده، یک خودروی بسیار ایمن محسوب می‌شود که نسبت به رقبایش کمی جلوتر است.
بازار خرید و فروش
و اما حالا می‌رسیم به بحث بازار خرید و فروش این خودرو که باعث توقف واردات آن به کشور شد. در حالی که با بررسی همه جانبه هیوندای i40 متوجه کیفیت بسیار خوب این خودرو می‌شویم، اما باید توجه داشت که در کشور ما وجود یک بازار خرید و فروش دست دوم خوب، یکی از مهم‌ترین آپشن‌ها برای خرید خودرو به شمار می‌رود.
در بازه قیمتی که هیوندای i40 معرفی شد، خودروهای سدان و شاسی‌بلند مطرح دیگری هم حضور داشتند که وقتی بازار خرید و فروش آنها را در اینجا بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که هیوندای i40 علی‌رغم داشتن امکانات فنی و رفاهی خوب، و با وجود طراحی زیبا و ایمنی بسیار خوبش، رقابت را به حریفان قدری مانند هیوندای سوناتا یا کیا اپتیما یا تویوتا کمری به راحتی باخت و از بازار خودروی ایران کاملاً دور ماند.
کیا بهتر است یا هیوندای؟
برند‌های خودروساز مختلفی را در ایران شاهد هستیم و در میان این برندها، خودراسازان آسیایی حضور بیشتری نسبت به برند‌های اروپایی و آمریکایی در کشور دارند. تجربه نشان داده است از بین خودروسازان آسیایی نیز مشتریان تمایل بیشتری به برند‌های کره‌ای نشان می‌دهند و به همین دلیل برند کیا و هیوندای به عنوان دو خودروساز بزرگ کره‌ای محصولات مختلفی را در کشور عرضه می‌کنند.
برترین ها – ترجمه از محمد کاملان: برندهای خودروساز مختلفی را در ایران شاهد هستیم و در میان این برندها، خودراسازان آسیایی حضور بیشتری نسبت به برندهای اروپایی و آمریکایی در کشور دارند. تجربه نشان داده است از بین خودروسازان آسیایی نیز مشتریان تمایل بیشتری به برندهای کره‌ای نشان می‌دهند و به همین دلیل برند کیا و هیوندای به عنوان دو خودروساز بزرگ کره‌ای محصولات مختلفی را در کشور عرضه‌ می‌کنند.
همان‌‌گونه که که حتماً می‌دانید کیا و هیوندای زیرمجموعه یک شرکت هستند اما سبک و سیاق ساخت خودروهای کیا با هیوندای از زمین تا آسمان تفاوت دارد و به لحاظ تجاری با دو برند کاملاً متفاوت سر و کار داریم که هر کدام سیاست‌های خاص خود را در ساخت خودرو در پیش گرفته‌اند.
هیوندای تمایل زیادی به ساخت خودروهای شاسی‌بلند و شیک دارد و کیا تمرکز بیشتری به ساخت خودروهای کم‌هزینه‌ دارد و چندین مدل خودروی گران‌قیمت و شیک را نیز در میان خودروهای کیا شاهد هستیم. از طرف دیگر کیا خودروهایی می‌سازد که که خبری از آن‌ها در سبد کالای کیا نیست. در این زمینه می‌توان به مینی‌ون سدونا (Sedona) و خودروی لاچکری و جمع و جور استینگر اشاره کرد. هیوندای نیز خودروهای اسپرتی را مانند ولوستر در بازار دارد که کیا برنامه‌ای برای تولید چنین محصولاتی ندارد.
این موارد دست به دست هم داده است تا با توجه به محبوبیت این دو برند کره‌ای در ایران، با هم نگاهی کلی و مقایسه‌ای داشته باشیم میان خودروهایی که کیا و هیوندای تولید می‌کنند.
عملکرد و کارآیی
برنده: هیوندای
بدون شک استینگر بهترین خودروی کیا به لحاظ کارآیی به‌حساب می‌آید و در مقایسه‌ها توانسته است بیشترین امتیازهای فنی را از آن خود کند اما این خودروی کیا به تنهایی نمی‌تواند بار تمامی محصولات تولید شده توسط هیوندای را به دوش بکشد و از لحاظ عمل‌کرد و کارآیی هیوندای نسبت به کیا برتری دارد.
به‌طور معمول عملکرد و کارآیی خودروهای ساخت دست هیوندای امتیازهای بیشتری را نسبت به خودروهای کیا بدست می‌آورند و در مقایسه‌ها محصولات کیا با امتیاز ۸.۱ نسبت به خودروهای هیوندای با امتیاز ۸.۰ برتری دارند و تنها این خودروی هیوندای ولستر مدل ۲۰۱۹ است که امتیاز ۸.۸ از ۱۰ را بدست آورده است.
این دو برند خودروساز توجه ویژه‌ای به کاهش مصرف سوخت در محصولات خود دارند که در این زمینه می‌توان به خودروهای هیوندای سوناتا و کیا اپتیما اشاره کرد که برای رانندگی‌های روزمره سوخت بسیار کمی مصرف می‌کنند.
طراحی داخلی
برنده: کیا
وقتی صحبت از طراحی داخلی به میان می‌آید با توجه به اینکه این امر به میزان زیادی به سلیقه رانندگان بستگی دارد نمی‌توان نظر قطعی در خصوص طراحی داخلی کیا یا هیوندای مطرح کرد اما باز هم مراجع معتبر بررسی خودرو کیا را به هیوندای ترجیح داده‌اند.
در این زمینه می‌توان به کیا اوپتیما هیبرید و کیا سول مدل ۲۰۱۹ اشاره کرد که به ترتیب امتیازهای ۸.۷ از ۱۰ را به لحاظ رعایت اصول زیباشناختی در طراحی داخلی کسب کرده‌اند. مدل‌های ۲۰۱۸ کیا کادنزا و کیا فورته در کنار مدل ۲۰۱۹ کیا اپتیما نیز امتیاز ۸.۶ از ۱۰ را برای طراحی داخلی از آن خود کرده‌اند تا میانگین امتیاز طراحی داخلی خودروهای کیا نسبت به هیوندای بیشتر باشد.
ناگفته نماند برندهای کیا و هیوندای در مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر خودروهای خود از مواد پلاستیکی و ارزان‌تری در داخل خودرو استفاده می‌کنند که این امر باعث شده است تا طراحی داخلی خودروهای ارزان‌قیمت‌تر کیا و هیوندای در قسمت داخل زیبایی کمتری نسبت به مدل‌های گران‌قیمت این برندها داشته باشند.
در مجموع می‌توان گفت هر دو برند کیا و هیوندای در مدل‌های اخیر خود طراحی‌های جذابی را برای داخل خودرو اعمال کرده‌اند و با خودروهایی طرف هستیم که نمای بیرون و داخل آن‌ها شیک و مشتری‌پسند است.
قیمت
برنده: مساوی
خودروهای مدل پایه هر دو برند کیا و هیوندای را می‌توان با مقایسه با سایر رقبا در میان خودروهای خوش‌قیمت بازار قرار دارد و از آنجایی که این دو برند کره‌ای توجه ویژه‌ای به بازارهای آسیایی دارند ‌قیمت خودروهای تولید‌ این برند‌ها برای مشتریان وسوسه کننده‌ به نظر می‌رسد.
در این زمینه می‌توان به مدل‌های پایه کیا ریو و هیوندای اکسنت اشاره کرد که اختلاف قیمت چندانی ندارند. از طرف دیگر مدل‌های ۲۰۱۹ کیا اسپورتیج و کیا سورنتو قیمت بیشتری نسبت به هیوندای توسان مدل ۲۰۱۸ و سانتافه مدل ۲۰۱۹ دارند اما این قیمت چیزی نیست که بتوان یکی از این برند‌های خودروساز را نسبت به دیگری ارجح دانست.
ثبات و دوام خودرو
برنده: کیا
تجربه نشان داده است به صورت میانگین خودروهای کیا نسبت به هیوندای دوام و ثبات بیشتری دارند. به لحاظ آمار نیز تمامی خودروهای ساخت برند کیا و هیوندای امتیاز ۳.۵ از ۵ و بیشتر را برای دوام و ثبات کسب کرده‌اند که این امر از کیفیت خودروهای این برند‌های کره‌ای حکایت دارد. در بین تمامی خودروهای اخیر ساخت کیا و هیوندای، خودروی کیا ریو توانسته است با امتیاز ۴.۵ از ۵ بیشترین امتیاز دوام و ثبات خودرو را از آن خود کند.
البته این سکه روی دیگری نیز دارد و کیا سدونا تنها ۳.۵ امتیاز از ۵ در این زمینه بدست آورده است. از طرف دیگر خودروهای آیونیک، کونا، سانتا‌فه، سوناتا و سوناتا هیبرید امتیاز ۳.۵ از ۵ را کسب کر‌ده‌اند و توسکان و النترا ۴ از ۵ امتیاز را بدست آورده‌اند.
با این حساب می‌توان گفت در مجموع این برند کیا است که خودروهای باثبات‌تری تولید کرده و دوام این خودروها نسبت به هیوندای به لحاظ آماری بیشتری است.
امنیت سرنشین
برنده: کیا
امنیت سرنشین یکی از مهم‌ترین موارد برای خرید یک خودرو است و خودرویی که خریداری می‌کنید باید تا حد امکان جان شما را در تصادف‌ها حفظ کند. در این زمینه آزمایش‌های تصادف خودرو ثابت کرده است که کیا خودروهای مطمئن‌تری نسبت به هیوندای می‌سازد و در این زمینه به کیا کادنزا مدل ۲۰۱۸ می‌توان اشاره کرد که بیشترین امتیاز را برای حفظ جان سرنشینان دارد.
صنعت‌خودروسازی این روزها توجه بیشتری به امنیت سرنشینان دارد و فناوری‌های جدیدی را شاهد هستیم که جان سرنشین را بیشتر از گذشته حفظ می‌کنند، این امر باعث شده تا در مدل‌های اخیر ساخت کیا و هیوندای شاهد فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند تشخیص نقاط کور، هشدار برخورد از عقب و ترمز اضطراری را شاهد هستیم.
خودروهای جمع‌و‌جور و کوچک
برنده: کیا
خودروهایی که به لحاظ ابعاد کوچ و جمع‌و‌جور طراحی شده‌اند گزینه خوبی برای حمل و نقل شهری هستند و به همین دلیل نیز طرفداران زیادی دارد. در این زمینه نیز کیا پاسخ خوبی به این هواداران داده است و به‌طور میانگین خودروهای کوچک کیا امتیازهای بیشتری نسبت به خودروهای کوچک هیوندای به دست آورده‌اند.

در این زمینه می‌توان به کیا سول و استینگر اشاره کرد که به ترتیب امتیاز ۸.۹ و ۹.۱ از ۱۰ را بدست آو‌رده‌اند که این امتیاز از کیفیت و عملکرد بالای این خودروها حکایت دارد.
البته انصافاً باید گفت هیوندای نیز خودروهای کوچک بسیار خوبی تولید می‌کند که در این زمینه نمی‌توان کیفیت هیوندای اکسنت را نادیده گرفت. بهترین خودروهای کوچک ساخت دست کیا و هیوندای را می‌توان کیا ریو، کیا فورته، هیوندای ولستر و کیا استینگر نام برد.
خودروهای متوسط
برنده: هیوندای
هیوندای سوناتا در گروه خودروهای متوسط برتری‌های بیشتری نسبت به کیا اوپتیما دارد و در حالی که کیا اوپتیما ۸.۵ امتیاز کسب کرده است، هیوندای سوناتا توانست امتیاز ۸.۶ را از ۱۰ از آن خود کند.
ناگفته نماند سوناتا ممکن است در این زمینه امتیاز خوبی بدست آو‌رده باشد اما در بیشتر آزمایش‌های فنی از کیا اوپتیما عقب‌مانده است. مدل ۲۰۱۹ اپتیما در کنار هویندای سوناتا به عنوان خودروهای متوسط خوب و قابل اعتمادی به‌حساب می‌آیند اما روی کاغذ این سوناتاست که برتر به نظر می‌رسد.
خودروهای بزرگ
برنده: کیا
برند کیا در گروه‌ خودروهای بزرگ با تولید کیا کادنزا ثابت کرد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما از طرف دیگر برند هیوندای محصولی که بتوان آنرا در گروه خودروهای بزرگ قرار داد عرضه نکرده است.
کیا k900 که در بازار کره با نام K9 نیز شناخته می‌شود یک خودروی لوکس و لاکچری است که به‌عنوان پرچمدار خودروهای کیا در بازارهای جهانی به فروش می‌رود. این خودروی بزرگ و جذاب دارای فضای داخلی بسیار شیک و اشرافی است و تجربه رانندگی بسیار دلنشینی را در اختیار مالک آن قرار می‌دهد. کیا دست‌ و دلبازی به ‌خرج داده و خودروی K900 خود را به لحاظ قیمت نیز با قیمتی قابل قبول عرضه کرده است تا این خودرو گزینه‌خوبی برای طرفداران خودورهای لاکچری و بزرگ به‌حساب بیاید.
شاسی‌بلند‌های ساب‌کامپکت
برنده: هیوندای
هیوندای کونا مدل ۲۰۱۸ یکی از بهترین شاسی‌بلند‌های ساب‌کامپکت دنیاست و این خودرو برند هیوندای را در گروه محصولات ساب‌کامپکت نسبت به کیا در مقام بهتری قرار می‌دهد. امتیاز کلی هیوندا کونا ۸.۵ از ۱۰ است در حالی که کیا نیرو مدل ۲۰۱۸ به‌عنوان رقیب کونا در این گروه تنها ۸.۱ امتیاز از ۱۰ را بدست آورده است.
البته اگر آمار و ارقام را کنار بگذاریم باید گفت کیا نیرو انصافاً طراحی جذابی دارد و با خودرویی بسیار کم‌مصرفی طرف هستیم که فضای زیادی را در قسمت عقب برای قرار دادن لوازم در اختیار راننده قرار می‌دهد.
شاسی‌بلند‌های کامپکت
برنده: کیا
کیا اسپرتیج طرفداران زیادی در ایران دارد و از قرار معلوم این محبوبیت بی‌دلیل نیست و مدل ۲۰۱۹ این خودرو امتیازهای بیشتری را نسبت به هیوندای توسان مدل ۲۰۱۸ کسب کرده است. کیفیت بالای ساخت، فضای زیاد داخل کابین خودرو و هندلینگ سریع و چابک را می‌توان از برتری‌های کیا اسپرتیج دانست.
از طرف دیگر هیوندای توسان کابین بسیار ساکتی دارد صندلی‌های این خودرو نرم و خو‌ش‌نشین هستند اما قسمت‌های زیادی در داخل این خوردو از پلاستیک ساخته شده که بدون شک نظر مشتریان سخت‌گیر را جلب نمی‌کند. ناگفته نماند هر دو خودروی کیا اسپرتیج و هیوندای توسکان سیستم اینفوتیمنت بسیار خوب و تعامل‌پذیری دارند.
شاسی‌بلند‌های متوسط
برنده: کیا
هیوندای برای مدل ۲۰۱۹ خودروی سانتافه طرح جدیدی درانداخته است و با خودرویی طرف هستیم که طراحی آن کاملاً تغییر کرده اما باز هم ابعاد سانتافه کوچکتر نشده و نسبت به کیا سورنتو تنها به مقدار کمی کاهش قد پیدا کرده است.
در این بین اگر بررسی‌های خودرو را دنبال می‌کنید حتماً به خوبی می‌دانید که کیا سورنتو نقد‌های بسیار خوبی دریافت کرده و امتیاز بیشتری در کارایی و امنیت نسبت به سانتافه‌ دارد. ناگفته نماند که کیا سورنتو نسبت به سانتافه گران‌تر است و همین امر ممکن است طرفداران خرید شاسی‌بلند‌های کره‌ای را به سمت خرید سانتافه سوق دهد.
خودروهای هبیریدی و الکتریکی
برنده: مساوی
کیا و هیوندای از آن برند‌هایی هستند که نیرو محرکه‌های مختلفی را در خودروهای خود به خدمت گرفته‌اند اما بیشتر مدل‌های هیبرید و الکتریکی ساخت دست کیا و هیوندای توسط مراجع معتبر آزمایش و بررسی نشده‌اند و در نتیجه نمی‌توان به لحاظ آماری به برتری‌های این خودروها نسبت به یکدیگر اشاره کرد.
هیوندای آیونیک در چند مدل هیبرید، PHEV و الکتریکی عرضه شده است و هیوندای نیز در حال حاضر سوناتا هیبرید را در بازار دارد.
خودروهای نیرو و اپتیما را نیز می‌توان از محصولات هیبریدی دانست که کیا در اختیار مشتریان قرار می‌دهد این خودروها با فناوری‌ PHEV نیز عرضه می‌شوند و همچنین کیا سول در مدل الکتریکی نیز راهی بازار شده است. اما آمار دقیقی از مقایسه این خودروها در دست نیست و باید به تجربه خریداران برای بررسی این خودروها اکتفا کرد.
تنوع محصول
برنده: کیا
اگر نگاهی به خودروهای تولید شده توسط کیا داشته باشید متوجه خواهید شد که این برند کره‌ای سبد کالای بیشتری نسبت به هیوندای دارد و به همین دلیل توانسته نیاز مشتریان مختلف را پاسخ دهد. جالب است بدانید خودروی استینگر کیا به راحتی با خودروهای لاکچری همرده آلمانی خود رقابت می‌کند و کیا سدونا به خوبی از خجالت هوندا ادیسه یا کرایسلر پاسیفیکا بر می‌آید.
خودروی کیا K900 نیز شانه‌ به شانه با جنسیس G60 رقابت می‌کند، این موارد باعث شده تا کیا نسبت به هیوندای سبد کالای جامع‌تری را پیش‌روی مشتریان قرار دهد.
از طرف دیگر کاملاً مشخص است که هیوندای خودروهای خود را با تمرکز بر روی قشر خاصی از مشتریان تولید می‌کند و خودروهای خوش‌قیمت این برند نیز تمرکز بیشتری به کاهش مصرف نسبت به کارآیی دارند.
فهرست
خودروسازی پرتلاش به نام هیوندای
آغاز به کار شیائومی
نقشه راه
دانش طراحی اولیه برای رسیدن به ۵ خودروساز برتر جهان
فازچهارم پروژه، هیوندای ونزدیک شدن به جمع خودروسازان برتر جهان
هیوندایی.یکی از برترین خودروسازان جهانی
نگاهی به تغییر نسل و طراحی خودروهای پرفروش آسیایی
تغییر نسل یک مدل برای خودروساز فواید وخطرات زیادی دارد
هفت مدل خودروی پرطرفدار آسیایی
روندتغییرنسلی هوندا
نسل جدیدکامیونت های اکسشنت دربازارهای جهانی
فناوری پیل سوختنی درکامیونت های اکسشنت
خودرواکسشنت و آینده خودروهای پیلی
نگاه عمیق به هیوندای نکسو، جادوی هیدروژنی
استراتژی هیوندای برای ورود به بازار خودرو های لوکس
سبک بازاریابی و فروش اختصاصی و خاص
قطب جدید خودروسازی جهان از شرق طلوع می کند
مطالعه موردی طراحی لوگو هیوندا
توضیحات لوگوی یوندای تولید کننده جوان با استانداردهای صنعت خودرو
رنگ لوگوی هیوندای
استفاده از بلاک‌چین برای اتصال خودروی هوشمند به گوشی موبایل
عملکرد و کارآیی
خودروهای هبیریدی و الکتریکی
توسعه استراتژیک در بازارهای بازار نوظهور
برونسپاری هیوندای، ششمین خودروساز بزرگ دنیا
رشد فروش هیوندای
تمایل خریداران به هیوندای برقی
تلاش هیوندای برای آرامش مشتریان
اسکن اثر‌انگشت در محصولات هیوندای
چشم امید هیوندای به مهندسان غربی
تحقیق و توسعه
تاکید بر طراحی
برند هیوندای الگویی برای استراتژی بازاریابی و تبلیغات
استراتژی تبلیغات موفق هیوندای
تبلیغ ویژه برای مسابقات سوپربال توسط هیوندای
رتبه بندی و ارزش برند ۱۰ شرکت برتر خودروسازی در سال ۲۰۱۷ /حفظ جایگاه هیوندای در میان برترین برندهای جهانی
ارزش برندهیوندای
عامل کلیدی رشد برند هیوندای
حفظ جایگاه هیوندای در میان برترین برندهای جهانی
هیوندای بزرگترین خودروساز برقی اروپا می‌شود
برنامه گسترده هیوندای برای عرضه خودروهای برقی در اروپا
خودور های آینده هیوندای
تحلیل سوات شرکت هیوندای
تجزیه و تحلیل در صنعت خودرو و شرکت موتور هیوندای
تفاوت هزینه های بین المللی
دیجیتالی سازی محصولات و خدمات
نیازهای مشتری
تفاوت های فرهنگی
تولید و کپی دانش در شبکه های تابعه جهانی
سرمایه گذاری خارجی بالا با هماهنگی گسترده در شرکت های تابعه
تجزیه و تحلیل پاسخگویی محلی – ادغام جهانی
جهانی شدن تولیدات
پاسخگویی محلی/واگرایی مشتری
خط مشی های مدیریت میزبان
تجزیه و تحلیل بازار_صنعت در حال ظهور
بازار درحال ظهور_شرکت تجزیه و تحلیل داده شده است
تقاضای پایداری از رشد اقتصادی
بازار خاورمیانه ، آفریقا و آمریکای لاتین
تحلیل صنعت –انواع اتومبیل
ایجاد تقاضای مختلف در بازارها
با ۱۰۷اسلاید تخصصی

دسته بندی: کتاب » مدیریت

تعداد مشاهده: 3691 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 107

حجم فایل:3,074 کیلوبایت

 قیمت: 46,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • محتوای فایل دانلودی:
    107